연합뉴스 본문 바로가기 메뉴 바로가기

연합뉴스 최신기사
뉴스 검색어 입력 양식

[PRNewswire] Vakrangee Limited, RBI로부터 BBPOU의 설치 및 운영 허가 획득

송고시간2020-09-26 19:32

(뭄바이, 인도 2020년 9월 26일 PRNewswire=연합뉴스) Vakrangee Limited(VL)가 인도중앙은행(Reserve Bank of India, RBI)으로부터 인도의 2007년 Payment and Settlement Systems Act에 따라 BBPOU(Bharat Bill Payment Operating Unit)을 설치 및 운영할 수 있도록 허가(In-Principal Authorization)를 받았다. 이에 따라, Vakrangee는 BBPS 범위 내에서 청구서 관련 결제 서비스의 결제 및 집계를 직접 처리할 수 있게 됐다.

Nextgen Vakrangee Kendras는 은행, 보험, ATM, 금융 서비스, 보조 전자상거래, 전자 거버넌스 및 물류 전반에 걸쳐 포괄적인 범위의 제품 및 서비스를 독점 제공한다. 5급 및 6급 도시에 Nextgen 아웃렛의 70%를 두고 있는 Vakrangee는 BBPOU에 따른 사업 단위로 운영할 수 있는 직접적인 접근 권한을 가지며, 국가의 가장 외진 지역/서비스 미제공 지역 또는 서비스 불충분 지역의 고객에게 청구서 결제 서비스를 제공한다.

이에 대해 Vakrangee Ltd. 전무이사 겸 그룹 CEO Dinesh Nandwana는 "RBI에서 Bharat Bill Payment Operating Unit의 설치 및 운영 허가에 대해 발표하게 된 것을 기쁘게 생각한다"라며, "청구서 결제 서비스는 Nextgen Vakrangee Kendra 비즈니스 모델에서 제공하는 주요 서비스 중 하나이며, 특히 시골 및 준도시 센터의 고객에게 신뢰를 제공하는 것"이라고 말했다.

이어 그는 "우리는 이들 차세대 아웃렛을 통해 모든 인도 사람들이 금융 포용성, 사회 통합, 디지털 인도, 기술 개발, 고용, 정부 프로그램 및 기본 상품과 서비스에 대해 폭넓게 접근함으로써, 더 원활하게 혜택을 누릴 수 있을 것으로 생각한다"라고 덧붙였다.

이번 허가를 통해 Vakrangee Kendras가 시민에게 제공하는 서비스 범위가 한층 더 확대될 전망이다. Vakrangee는 현재 32개 주와 UT, 560개가 넘는 지구, 그리고 7,250개가 넘는 우편번호 지역 걸쳐 34,200개 이상의 아웃렛(그중 10,000곳 이상이 운영 중이며, 24,200곳 이상이 준비 중)을 보유하고 있다. 이들 아웃렛 중 70% 이상이 5급과 6급 도시에 위치한다. Vakrangee는 2020년까지 최소 25,000개에 달하는 Nextgen Vakrangee Kendras를 설립하는 것을 목표로 하고 있다.

Vakrangee Limited 소개: (BSE 코드: 511431) (NSE 코드: VAKRANGEE)

1990년에 설립된 Vakrangee는 서비스가 제공되지 않는 시골, 준도시 및 도시 시장에 실시간 뱅킹 및 금융 서비스, ATM, 보험, 전자정부, 전자상거래 및 물류 서비스를 제공하는 라스트마일 소매 아웃렛으로 구성된 인도 최대의 네트워크에 초점을 맞춘 독특한 기술 중심 기업이다. 'Vakrangee Kendra'라 불리는 보조 디지털 편의점은 다양한 서비스와 제품을 제공하는 '원스톱 아웃렛' 역할을 한다. (www.vakrangee.in)

미디어 문의:

Ammeet Sabarwal

Chief Corporate Communications & Strategy Officer

ammeets@vakrangee.in

전화: 02267765100

Vakrangee Limited - www.vakrangee.in

출처: Vakrangee Limited

Reserve Bank of India (RBI) Grants In-principle Authorisation to Set-up and Operate Bharat Bill Payment Operating Unit to Vakrangee Limited

MUMBAI, India, Sept. 25, 2020 /PRNewswire/ -- Vakrangee Limited (VL) has been granted In-principle authorisation to set-up and operate Bharat Bill Payment Operating Unit (BBPOU) under the Payment and Settlement Systems Act, 2007 from Reserve Bank of India (RBI). Vakrangee can now directly handle payment and aggregation of payment services relating to bills under the scope of BBPS.

Nextgen Vakrangee Kendras exclusively offers a comprehensive range of products and services across banking, insurance, ATM, Financial Services, Assisted e-Commerce, e-Governance and logistics. With 70% of its Nextgen outlets in Tier-5 and 6 towns, Vakrangee shall have direct access to operate as an operating unit under the BBPOU and shall provide the Bill Payment service to its customers in the most remote and hitherto unserved/underserved parts of the country.

Commenting on this, Mr Dinesh Nandwana, Managing Director & Group CEO, Vakrangee Ltd said, "We are happy to announce that we have been grated In-Principle Authorisation to set-up and operate Bharat Bill Payment Operating Unit by RBI. Bill Payment service is one of the key services offered in our Nextgen Vakrangee Kendra Business Model and it gives confidence to our customers especially in Rural and Semi Urban centres.

"We believe that these NextGen outlets will enable every Indian to seamlessly benefit from financial inclusion, social inclusion, digital India, skill development, employment, government programmes and a wider access to basic goods and services."

This approval further expands our bouquet of services available to citizens through Vakrangee Kendras. Vakrangee currently has 34,200+ (10,000+ Operational & 24,200+ under on-boarding process) which are spread across 32 States & UTs, 560+ districts and 7,250+ postal codes. More than 70% of these outlets are in Tier 5 and 6 towns. Vakrangee's planned target is to reach at least 25,000 Nextgen Vakrangee Kendras by 2020.

About Vakrangee Limited (BSE Code: 511431) (NSE Code: VAKRANGEE)

Incorporated in 1990, Vakrangee is a unique technology driven company focused on building India's largest network of last-mile retail outlets to deliver real-time banking & Financial Services, ATM, insurance, e-governance, e-commerce and logistics services to the unserved rural, semi-urban and urban markets. The Assisted Digital Convenience stores are called as "Vakrangee Kendra" which acts as the "One-stop shop" for availing various services and products. (www.vakrangee.in)

Media Contact:

Ammeet Sabarwal

Chief Corporate Communications & Strategy Officer

ammeets@vakrangee.in

Ph no: 02267765100

Vakrangee Limited - www.vakrangee.in

Source: Vakrangee Limited

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

댓글쓰기
에디터스 픽Editor's Picks

영상

뉴스
댓글 많은 뉴스