본문 바로가기 검색 바로가기 메뉴 바로가기
배너
배너
배너

[실시간뉴스]

최종업데이트YYYY-mm-dd hh:mm:ss
검색

[PRNewswire] 캘리피아팜스, 획기적인 2억2천500만 달러 파이낸싱 완료

-- 유수의 식물 기반 식품 및 음료 회사인 캘리피아팜스는 이번에 조성된 자금을 통해 지속적이며 빠른 사업 확장을 위한 장기 자금과 글로벌 지원을 확보하며 1조 달러가 넘는 유제품 및 즉석커피 시장의 혁신을 구현

(로스앤젤레스 2020년 1월 16일 PRNewswire=연합뉴스) 천연 제품에 대한 비저너리인 그레그 스텔텐폴이 창업했으며 독립적으로 소유된 유수의 식물 기반 식품 및 음료 회사 캘리피아팜스(Califia Farms(R))는 카타르투자청(QIA)이 주도한 2억2천500만 달러 규모의 D 시리즈 파이낸싱을 통해 천연 식품 업계 최대의 자금 조성을 완료했다고 발표한다. 이번 파이낸싱에 참여한 다른 투자자들은 싱가포르에 본사를 둔 투자 회사 테마섹, 캐나다 기반의 클래리지, 홍콩 기반의 그린먼데이벤처스 그리고 커피와 소비자 제품에 큰 관심을 갖고 있으며 라틴아메리카에 기반을 둔 한 가족 등이다.

이 새로운 투자자 그룹은 캘리피아팜스의 소수 지분을 취득하게 되며 QIA, 테마섹과 클래리지 측 대표자들은 창업자 그레그 스텔텐폴과 기존의 투자자들인 선퍼시픽, 스트라입스 그리고 앰브로시아와 함께 캘리피아 이사회에 참여한다.

식물 기반 음료에 대한 전 세계 수요는 소비자들이 더 건강하고, 맛도 훌륭한 유제품 대체 상품을 찾고 있는 상황에서 폭발적으로 늘고 있다. 캘리피아팜스는 최근에 이루어진 이번 펀딩 라운드를 통해 동사의 오트 플랫폼의 성공을 기반으로 발전하고 다른 제품들을 출시할 수 있게 된다. 또한 캘리피아는 공급되는 자금을 통해 확대된 생산 용량, 상당한 연구개발, 미국 시장 개척 강화, 지속적인 세계 시장 확대에 추가 투자할 수 있게 된다.

캘리포니아주와 이름이 같은 전설의 캘리피아 여왕에서 영감을 받은 캘리피아팜스는 2010년에 창업했으며 미국과 일부 국제 시장에서 가장 빠르게 성장하며 규모를 갖춘 천연 식품 및 음료 기업이 되었다. 캘리피아의 사명은 '식물이 무엇을 할 수 있는가'를 찾고 이를 공유함으로써 사람들이 자신들의 건강 상태를 바꾸고 낮은 탄소 '배출'[1]을 구현하는 것이다.

캘리피아는 동사가 계속 성장하고 사명을 완수하고 있는 가운데 더 많은 전 세계 투자자들과의 협력에 큰 기대를 걸고 있다. 그레그 스텔텐폴 캘리피아 창업자 겸 CEO는 "1조 달러가 넘는 전 세계 유제품 및 즉석커피 산업은 계속적인 혁신이 필요할 정도로 성숙했으며 전 세계의 개인들은 지구와 동물들 모두에게 더 좋으며 최소한으로 가공되고 영양이 풍부한 식품의 섭취를 통해 자신들의 건강 상태와 웰니스를 바꾸기를 희망하고 있다"면서 "캘리피아의 역할은 미래를 심도록 돕는 것"이라고 말했다.

그는 또한 "출시 속도는 우리 단계에 있는 회사들에는 핵심적인 것이며 우리는 우리의 새로운 파트너들이 식물을 기반으로 하는 분야에서 앞서가는 독립적 브랜드가 되기 위해 우리의 비전을 공유하게 되어 기쁘게 생각한다"면서 "우리 파트너들 각자는 중요한 자원과 세계적인 전문성을 제공함으로써 우리의 다음 단계 성장을 가속하게 될 것"이라고 덧붙였다.

바클레이즈가 캘리피아팜스의 이번 자금 조성 건에 대한 단독 금융 자문사 겸 단독 플레이스먼트 에이전트로 일했으며 에이킨검프가 법률 자문사로 일했다.

연락처 : Press@califiafarms.com * 인스타그램과 트위터: @CalifiaFarms

#PlantTheFuture www.califiafarms.com

캘리피아팜스(캘리포니아처럼 "캘-리-피-아"로 발음)

캘리포니아주의 신화 속 이름과 같은 캘리피아 여왕에서 영감을 받았으며 로스앤젤레스에 본사가 있는 캘리피아팜스는 2010년에 창업했으며 미국에서 가장 빠르게 성장하는 천연 음료 회사가 되었다. 독특한 곡선 용기 안에 예술적으로 포장되어 있으며 업계에서 최고의 맛을 내는 식물 기반 음료의 공급사로 유명한 캘리피아는 이제 천연 및 스페셜티 채널에서 유수의 냉장 식물성 밀크, 유제품이 들어 있지 않은 냉장 크리머와 즉석 냉장 커피 브랜드가 되었다. 사람들은 캘리피아의 최고급 식물성 밀크 음료를 통해 젖소 우유를 사용하는 것보다 6080% 더 적은 온실가스가 배출되는 맛 좋은 '식물 파우더' 제품을 쉽게 선택할 수 있다.[2] 캘리피아는 최근 오트밀크와 유제품이 들어 있지 않은 프로바이오틱 요구르트 음료 그리고 니트로 콜드 브루 커피 등으로 구성된 획기적인 제품 라인을 출시했다. 캘리피아는 창의력과 혁신을 적용함으로써 식품을 그 원래의 영양 목적으로 되돌린다는 사명을 통해 사람들과 세상에 모두 좋은 식물 기반 식품과 음료를 만들고 있다.

[1] Poore, J. 및 Nemecek, T. (2018). 제조자와 소비자들을 통해 식품의 환경 영향을 감소. 사이언스[https://science.sciencemag.org/content/360/6392/987.full?ijkey=ffyeW1F0oSl6k&keytype=ref&siteid=sci ].

[2] Geyer, R. 및Kendall, A. (2018) 캘리피아 아몬드밀크의 크레이들투게이트 라이프 사이클 평가. 캘리포니아주립대학 데이비스 및 산타바바라 분교.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/1076916/Califia_Funding_Annoucement_Image.jpg

Califia Farms Completes Landmark $225 Million Financing with Diverse Group of Global Investors

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/806617/Califia_Farms_Logo_Logo.jpg

Califia Farms

출처: 캘리피아팜스(Califia Farms)

Califia Farms Completes Landmark $225 Million Financing with Diverse Group of Global Investors

-- Funding Provides Califia Farms, a leading plant-based food and beverage company, with long-term capital and global support for continued rapid expansion, and disruption of the $1 trillion+ dairy and ready-to-drink coffee markets

LOS ANGELES, Jan. 15, 2020 /PRNewswire/ -- Califia Farms(R), a leading independently owned plant-based food and beverage company founded by natural product visionary Greg Steltenpohl, announces it has completed one of the largest private capital raisings within the natural foods sector, through a $225 million Series D financing led by the Qatar Investment Authority (QIA). Other investors in the financing include Singapore headquartered investment company Temasek, Canada based Claridge, Hong Kong based Green Monday Ventures, and a Latin America based family with significant interests in coffee and consumer products.

The new investor group will take a minority stake in Califia Farms, with representatives from QIA, Temasek, and Claridge joining the Board of Califia, alongside founder Greg Steltenpohl and existing investors Sun Pacific, Stripes and Ambrosia.

Demand for plant-based beverages is exploding worldwide as consumers seek healthier, great-tasting dairy alternatives. This latest funding round will help Califia Farms build on the success of its oat platform and launch other lines. Proceeds will also allow Califia to further invest in increased production capacity, substantial R&D, deeper U.S. penetration, and continued global expansion.

Inspired by the legendary Queen Califia, namesake of the state of California, Califia Farms was founded in 2010 and has become one of the fastest-growing natural food and beverage companies of scale in the U.S. and select international markets. Califia is on a mission to discover and share 'what plants can do' to help people transform their health and adopt a lower carbon 'foodprint'[1].

Califia is looking forward to working with a more global investor base, as the company continues to grow and fulfill its mission. "The more than $1 trillion global dairy and ready-to-drink coffee industry is ripe for continued disruption, with individuals all over the world seeking to transform their health & wellness through the adoption of minimally processed and nutrient rich foods that are better for both the planet and the animals," said Greg Steltenpohl, Califia's Founder and CEO. "Califia's role is to help plant the future."

"Speed to market is critical for companies at our stage and we are thrilled that our new partners share our vision to be the leading independent brand in the plant-based sector. Each of our partners brings significant resources and global expertise to accelerate our next stage of our growth," he added.

Barclays acted as exclusive financial advisor and sole placement agent to Califia Farms on the capital raise, and Akin Gump served as legal counsel.

Contact: Press@califiafarms.com * Instagram and Twitter: @CalifiaFarms

#PlantTheFuture www.califiafarms.com

About Califia Farms (pronounced "Cal-ih-FEE-ah" like California)

Inspired by Queen Califia, the mythical namesake of the state of California, Los Angeles-based Califia Farms was founded in 2010 and has become one of the fastest-growing natural beverage companies in the U.S. Renowned for offering the best-tasting plant-based beverages on the market artfully packaged in unique curvy bottles, Califia is now a leading refrigerated Plant Milk, Dairy Free Creamer and Ready-to-Drink Coffee brand in the Natural and Specialty channels. Califia's premium plant milk beverages make it easy for people to make delicious 'plant powered' choices that produce 60-80 percent fewer greenhouse gases than consuming cow's milk[2]. Most recently Califia launched a breakthrough line of Oat Milks, Dairy Free Probiotic Yogurt drinks and Nitro Cold Brew coffees. Califia is on a mission to return food to its original nourishing purpose by applying creativity and innovation to make plant-based food and beverages that are both good for you and good-for-the-world.

[1] Poore, J. & Nemecek, T. (2018). Reducing food's environmental impacts through producers and consumers. Science [https://science.sciencemag.org/content/360/6392/987.full?ijkey=ffyeW1F0oSl6k&keytype=ref&siteid=sci ].

[2] Geyer, R. and Kendall, A. (2018) Cradle to Gate Life Cycle Assessment of Califia Almondmilk. Universities of California at Davis and Santa Barbara.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1076916/Califia_Funding_Annoucement_Image.jpg

Califia Farms Completes Landmark $225 Million Financing with Diverse Group of Global Investors

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/806617/Califia_Farms_Logo_Logo.jpg

Califia Farms

Source: Califia Farms

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2020/01/16 09:37 송고

광고
댓글쓰기
배너
광고
AD(광고)
광고
많이 본 뉴스
많이 본 뉴스
종합
정치
산업/경제
사회
전국
스포츠
연예ㆍ문화
세계
더보기
광고
광고