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[PRNewswire] LA 오토쇼, 전동화(Electrification) 집중 조명

송고시간2019-11-19 09:50


- EV | LA 프로그램, 전기 차량에 대해 소비자들을 교육하고 권한을 부여하는 것이 목표

(로스엔젤레스 2019년 11월 19일 PRNewswire=연합뉴스) LA오토쇼(The Los Angeles Auto Show, LA Auto Show(R))는 오늘, EV(전기차량들과) EV를 소유하는 것에 대한 인식 제고를 위한 새로운 이니셔티브를 발표했다. 새로운 프로그램인 EV | LA[https://laautoshow.com/evla/ ]는, LADWP(로스엔젤레스 수자원국) 그리고 클린 차량 리베이트 프로젝트(Clean Vehicle Rebate Project), 벨로즈의 일렉트릭 포 올(Veloz's Electric For All) 캠페인, 일렉트리파이 어메리카(Electrify America), US 데이비스 교통 연구소(UC Davis Institute of Transportation Studies)를 포함하는 기타 파트너들과 함께 제작되었다. EV | LA 프로그램을 통해, LA오토쇼와 그 파트너들은 두려움을 이해하고 사람들이 대체 연료 옵션들에 대해 정보에 입각한 결정을 내리는 데 도움이 되기를 희망한다.

"LADWP는 LA오토쇼와의 파트너십을 통해, 참가자들이 가능한 EV옵션에 대해 배우기 위해 쇼 플로어를 가이드 투어 하기 위해 등록할 수 있는 EV|LA경험을 만들어 기쁘다" 면서 "EV채택을 보다 쉽게 만들기 위해, LADWP는 로스엔젤레스 전역에 충전 인프라를 설치하고 새롭게 강화된 중고 EV리베이트(현재 1,500달러)를 포함해 소득에 관계없이 모든 유형의 EV드라이버에 인센티브를 제공하고 있다"고 LADWP 총괄 매니저 겸 최고 엔지니어인 마틴 아담(Martin L. Adams)은 전했다.

올해의 LA오토쇼 참가자들은, 11월 23일 24일 30일, 12월 1일 오전 10시에서 오수 2시까지 EV | LA 라운지를 방문해 EV와 EV오너십에 대해 배울 수 있다. 이 시간 동안 LA 컨벤션 센터의 사우스 테라스에 위치한 EV | LA라운지에서는 아래를 포함하는 여러 리소스들이 제공된다.

- 자격을 갖춘 고객들을 위한 1,500달러 중고 EV리베이트를 포함해 소비자들이 이용할 수 있는 리베이트에 대한 정보를 제공하기 위해 LADWP 담당자들이 현장에 위치.

- 비영리 조직인 플러그 인 아메리카(Plug In America)의 자원봉사자들도 현장에서 실제 EV 소유자들로서 EV를 소유하는 것에 대한 질문들에 답변할 계획.

- 또한, 방문객들은 자동차 구매자들에게 자신에게 적합한 EV를 찾아주는 것은 물론 관심있는 EV를 판매 또는 임대할 자격을 갖춘 딜러 담당자와도 연결시켜 주는 플러그스타(PlugStar) 프로그램과 같은 무료 리소스들에 대해 배울 수 있음.

- 일렉트리파이 어메리카(Electrify America)는 사우스 아트리움(South Atrium)에는 디스플레이를 통해 조명된 DC고속 충전 네트워크가 있으며 최신 레벨2 가정용 충전기에 대해서도 배울 수 있는 기회 제공.

- UC데이비스 교통 연구소의 연구원팀이 현장에 참석해 최첨단 연구에 참여할 수 있는 기회도 제공.

EV, EV소유 및 리베이트에 대한 질문을 하고 정보를 수집할 수 있는 EV | LA Lounge 는, 올해의 EV | LA투어(LA오토쇼 방문객들에게 추가비용 없이 제공되는 무료 서비스)를 위한 시작 및 종점 역할을 수행할 것이다. 해당 90분짜리 투어는 쇼플로어 위 최신 전기와 플러그인 하이브리드 차량들 그리고 현장 테스트 드라이브에 사용할 수 있는 차량들을 집중 소개할 예정이다. EV | LA 가이드 투어에 참가하길 원하는 LA투어 방문객들은 온라인으로 미리 가입을 해야 한다. 해당 투어들은 선착순으로 제공된다(참가자들은 반드시 참가 확인을 받아야 한다). 각자가 원하는 속도대로 LA오토쇼를 탐험하길 원하는 방문객들을 위한 쇼플로어의 EV가이드 투어 리소스들도 제공된다. EV | LA투어 참가 가입과 가능한 날짜 및 시간 확인을 해당 웹페이지(https://laautoshow.com/evla/)를 통해 할 수 있다.

"전기 차량은 먼 미래의 이야기가 아니다. 전기 차량은 이미 현재에 존재한다" 면서 "LA오토쇼는 소비자들이 시장에 나와 있는 모든 범위의 전기 자동차들을 보고, 만지고, 질문할 수 있는 캘리포니아 최고의 프리미어 행사다. 벨로즈의 일렉트릭 포 올(Electric For All campaign) 캠페인은 소비자들이 전기 차량과 그 이점에 대해 더 쉽게 배울 수 있도록 하는 것을 목표로 한다. 때문에, EV|LA와 쇼케이스 투어들을 지원하는 것은 매우 기쁜 일이다"고 벨로즈의 이그제큐티브 디렉터(Executive Director)인 조쉬 분(Josh Boone)은 전했다.

"소비자들은, 재미있고 편리하며 압박이 없는 환경에서 전문가들로부터 자동차에 대한 모든 것을 발견하고 시험 운전하며 배우기 위해 자동차 쇼에 계속 참석한다. 이곳은 인상깊은 경험과 결정들이 이루어지는 곳이다" 면서 "로스엔젤레스는 미국 최고의 EV와 전체 차량 구매 시장이 되고 있으며 LA오토쇼는, EV | LA파트너들과 차량 브랜드들이 소비자들에게 EV와 EV를 소유하는 것에 대해 교육하고 고무시킬 수 있는 매우 이상적인 플랫폼이다"고 LA오토쇼와 오토모빌리티의 대표(President)인 테리 퇴니스(Terri Toennies)는 전했다.

오토모빌리티 LA(AutoMobility LA(TM)), LA오토쇼의 프레스 앤 트레이드 데이즈에서 데뷔가 확정된 차량들 중 38퍼센트가 하이브리드 또는 전기차량이다. 아우디, 볼린저 모터스, 현대, 카르마 오토모티브, 미니, 포르쉐, 폭스바겐을 포함하는 다수의 차량 브랜드들이 해당 쇼에서 완전 전기식 또는 플러그인 하이브리드 차량들을 데뷔시킬 것이다. 재규어와 테슬라를 포함하는 다수의 브랜드들은 올해 LA오토쇼에서 소비자들이 모델들을 비교할 수 있는 테스트 드라이브 기회를 제공할 것이다.

EV | LA 프로그램에 대한 보다 상세한 정보 및 티켓 구매를 포함하는 LA오토쇼에 대한 보다 상세한 정보는 LA오토쇼 웹페이지(laautoshow.com)를 방문하면 확인할 수 있다.

LA 오토쇼와 오토모빌리티

1907년에 시작된 LA오토쇼(LA Auto Show(R))는 매년 열리는 오토쇼 중 북미에서 가장 먼저 열리는 주요 오토쇼이다. 2016년에는 해당 쇼의 프레스앤드트레이드데이즈가 커넥티드카 엑스포(CCE)에 통합되어 새로운 제품과 기술을 소개하고 운송과 모빌리티의 미래에 관한 가장 중요한 이슈를 토론하기 위해 기술과 자동차 분야가 융합하는 업계 최초의 산업 전시회인 오토모빌리티LA(TM)가 되었다. 2019 오토모빌리티LA 는 11월 18일에서 21일까지 로스앤젤레스컨벤션센터에서 열리며 제조사들의 신차 발표회도 함께 진행된다. 2019 LA오토쇼에 대한 일반인 공개는 11월 22일에서 12월 1일까지다. 오토모빌리티LA에서는 새로운 자동차 비즈니스가 만들어지고, 획기적인 제품이 선보이며, 전 세계 언론사와 업계 전문가들 앞에서 전략이 발표된다. LA오토쇼는 전LA 신차딜러협회가 후원하며 ANSA프로덕션즈가 운영을 담당한다. 오토쇼 관련 최신 뉴스 및 정보는, 트위터(Twitter[https://twitter.com/LAAutoShow ]), 페이스북(Facebook[https://www.facebook.com/LAAutoShow ]) 혹은 인스타그램(Instagram[https://www.instagram.com/laautoshow/ ])에서 LA 오토쇼(LA Auto Show)를 팔로우해서 확인하거나 LA오토쇼 웹페이지(http://www.laautoshow.com/)에서 가입 및 신청을 통해 받아볼 수 있다. 오토모빌리티LA에 대한 보다 상세한 정보는 오토모빌리티의 웹페이지(http://www.automobilityla.com/)를 방문하거나 트위터(Twitter[https://twitter.com/automobilityla?lang=en ]), 페이스북(Facebook[https://www.facebook.com/automobilityla/ ]), 인스타그램(Instagram[https://www.instagram.com/automobilityla/ ])에서 오토모빌리티LA(AutoMobility LA)를 팔로우하면 확인할 수 있다.

미디어 문의:

플라이시맨힐라드(FleishmanHillard)

FH.LAAUTOSHOW.TEAM@fleishman.com

310-482-4270

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/479829/Automobility_LA_and_LA_Auto_Show.jpg

New Automobility LA + LA Auto Show combined logo, March 2019

출처: LA 오토쇼(Los Angeles Auto Show)

Los Angeles Auto Show Sets The Spotlight On Electrification

- EV |LA Aims to Educate and Empower Consumers About Electric Vehicles

LOS ANGELES, Nov. 19, 2019 /PRNewswire/ -- The Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) today announced its new initiative to increase awareness around electric vehicles (EV) and EV-ownership. Dubbed EV | LA [https://laautoshow.com/evla/ ], the new program is made possible with the support of the Los Angeles Department of Water and Power (LADWP) and other partners including the Clean Vehicle Rebate Project, Veloz's Electric For All campaign, Electrify America, Plug In America, and the UC Davis Institute of Transportation Studies. Through the EV | LA program, the LA Auto Show and its partners hope to demystify fears and help people make informed decisions around alt-fuel options.

"LADWP is pleased to partner with the LA Auto Show to create the EV|LA experience, where attendees can sign up to take guided tours of the show floor to learn about the EV options available to them," said Martin L. Adams, LADWP General Manager and Chief Engineer. "To make EV adoption easier, LADWP is installing charging infrastructure throughout Los Angeles and providing incentives for every type of EV driver, regardless of income, including our newly enhanced Used EV rebate, which now stands at $1,500."

Attendees of this year's LA Auto Show can learn about EVs and EV ownership by visiting the EV | LA Lounge from 10:00 am to 2:00 pm on Nov. 23, 24, 30, and Dec. 1. During these hours, the EV | LA Lounge, located on the South Terrace of the Los Angeles Convention Center will feature several resources including:

- Representatives from LADWP will be onsite to offer information about rebates available to consumers, including the $1,500 used EV rebate for eligible customers.

- Volunteers from Plug In America, a not-for-profit organization, will also be onsite to answer questions about EV ownership since they themselves are actual EV owners.

- Visitors will also be able to learn about free resources such as the PlugStar program, which helps match car shoppers not only with the EV that is right for them, but also with a dealer representative that is fully certified to sell or lease the EV they are interested in purchasing.

- Electrify America will feature its latest Level 2 Home Charger for attendees to learn about, in addition to its DC fast charging network highlighted in its display in the South Atrium.

- A team of researchers from the UC Davis Institute of Transportation Studies will be onsite, offering attendees the opportunity to take part in cutting-edge research.

In addition to being able to ask questions and collect information about EVs, EV ownership, and rebates, the EV | LA Lounge will serve as a start and endpoint for this year's EV | LA Tours (available at no additional charge for LA Auto Show visitors). These guided, 90-minute tours will highlight the latest electric and plug-in hybrid vehicles on the show floor and ones available for onsite test drives. To participate in a guided EV | LA Tour, visitors must sign up in advance online; these tours are available on a first-come, first-serve basis (participant must have received a confirmation from the show to join). Resources for a self-guided EV tour of the show floor will also be available for visitors to explore LA Auto Show at their own pace. To sign up for an EV | LA Tour and for available dates and times, please visit https://laautoshow.com/evla/.

"Electric cars are not just the future. They are here today," said Veloz Executive Director Josh Boone. "The LA Auto Show is the premier event in California where consumers can see, touch, and ask questions about the full range of electric cars on the market. Our Electric For All campaign aims to make it easy for consumers to learn more about electric cars and their benefits, so we're delighted to support EV | LA and the showcase tours."

"Consumers continue to attend auto shows like ours to discover, test drive, and learn all about cars from experts in a fun, convenient, no-pressure environment. It's where impressions and decisions are made," said Terri Toennies, President of the LA Auto Show and AutoMobility LA. "With Los Angeles being the top EV and overall car-buying market in the U.S., our show is an ideal platform for automotive brands and EV | LA partners to educate and inspire consumers about EVs and EV-ownership."

Among the confirmed debut vehicles at the LA Auto Show's press and trade days, AutoMobility LA(TM), 38 percent are hybrid or electric. Audi, Bollinger Motors, Ford, Hyundai, Karma Automotive, MINI, Porsche, Volkswagen will be among the brands that will be featuring fully electric or plug-in hybrid debut vehicles at the show. Several brands, including Jaguar and Tesla, will be offering test drive opportunities at the LA Auto Show this year for consumers to compare models.

For additional information on LA Auto Show, to purchase tickets or learn more about the EV | LA program, please visit laautoshow.com.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major North American auto show of the season annually. In 2016, the show's Press & Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility LA(TM), the industry's first trade show converging the technology and automotive sectors to launch new products and technologies and to discuss the most pressing issues surrounding the future of transportation and mobility. AutoMobility LA 2019 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov. 18-21, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2019 will be open to the public Nov. 22-Dec 1. AutoMobility LA is where the new auto industry gets business done, unveils groundbreaking new products, and makes strategic announcements in front of media and industry professionals from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater LA New Car Dealer Association and is owned and operated by ANSA Productions. To receive the latest show news and information, follow the LA Auto Show on Twitter [https://twitter.com/LAAutoShow ], Facebook [https://www.facebook.com/LAAutoShow ] or Instagram [https://www.instagram.com/laautoshow/ ] and sign up for alerts at http://www.laautoshow.com/. For more information about AutoMobility LA, please visit http://www.automobilityla.com/ and follow AutoMobility LA on Twitter [https://twitter.com/automobilityla?lang=en ], Facebook [https://www.facebook.com/automobilityla/ ] or Instagram [https://www.instagram.com/automobilityla/ ].

MEDIA CONTACTS:

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New Automobility LA + LA Auto Show combined logo, March 2019

Source: Los Angeles Auto Show

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