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[PRNewswire] 넥스티어, 성공적인 2018년 회계 보고서 발표

송고시간2019-03-13 09:23


-- 넥스티어, 2018년 신규 고객들을 확보하고 글로벌 영향력도 지속해서 확장해

(오번 힐스, 미시간주 2019년 3월 12일 PRNewswire=연합뉴스) 넥스티어 오토모티브(Nexteer Automotive)[https://www.nexteer.com/news-releases/ ]는 오늘, 2018년 12월 31일 마감된 당 회계연도의 연례 보고서를 발표했다. 해당 보고서에 따르면 지난 2018년 넥스티어는 2017년 대비 0.9%가 증가한 39억 1,200달러(USD)의 수익을 기록했다. 2018년 12월 31일 마감된 해당 회계연도의 주주 귀속이익은 2017년 대비 7.9% 증가한 3억8천만 달러를 기록했다. 넥스티어는 2018년 12월 31일 마감된 당 회계연도에 9천7백만 달러의 총 현금흐름을 창출했으며 이는 자사 규율에 의거한 자본할당 접근법에 따라 4천3백만 달러의 부채 잔액을 조기 상환한 것을 포함한다. 넥스티어의 백로그(아직 처리되지 않은 판매주문)는 2018년 말 252억 달러를 기록했으며 이는 2017년 대비 5.4% 증가한 액수다.

"2018년 탄탄한 재무성과 그리고 제품라인, 고객 및 지역들의 지속적인 기업 다각화는 넥스티어의 밝은 미래를 증명한다" 면서 "넥스티어가 만들어낸 좋은 성과들은 넥스티어가 고객, 공급업체, 직원, 사회를 위한 장기적인 가치와 주주들을 위한 장기적으로 수익성 있는 성장을 위해 진력하고 있음을 조명한다"고 넥스티어 오토모티브의 CEO 겸 회장(Chairman)인 귀빈 자오(Guibin Zhao)는 전했다.

지난 2년 동안, 넥스티어는 5개의 새로운 EPS(Electric Power Steering) 고객사들을 추가해 전 세계 고객사들의 수를 60개 이상으로 늘렸다. 신규 고객들을 확보한 것은 물론, 넥스티어는 현재 고객들에 대한 제품 노출도 증가시켰다. 탄탄한 관계와 일관성 있는 제품 품질 및 고객 서비스를 통해 넥스티어는 2018년 동안 목표 고객들에게 다수의 추가 제품 애플리케이션들을 확보했다.

또한 넥스티어는 주요 고객들에게 전략적으로 중요한 지역들에서 글로벌한 영향력을 지속해서 확장 및 다각화해왔다. 2018년, 넥스티어는 멕시코, 케레타로주에 새로운 제조시설을 개설했으며 인도의 첸나이와 모로코의 케니트라 그리고 중국의 우한에 새로운 시설들을 세우기 위한 착공을 했다. 또한 넥스티어는 첨단 스티어링 애플리케이션들에서 소프트웨어 지원 기능에 대한 증가하는 수요를 충족시킬 수 있도록 지원하기 위해 인도에 소프트웨어 센터를 추가한다는 소식을 전했다. 인도 소프트웨어 센터와 인도의 첸나이 지역에 위치한 제조시설은 모두 2019년 1월에 개장했다.

또한, 넥스티어의 2018년 실적은 넥스티어가 미션의 실행과 혁신에 집중하고 있다는 것을 증명하기도 한다. 2018년에 넥스티어는 북미 지역에서 수상경력에 빛나는 피아트 크라이슬러 램 1500(Fiat Chrysler Ram 1500)을 출시한 것을 포함해 다수의 제품라인, 지역, 고객들에 걸쳐 22개의 신규 고객 프로그램들을 성공적으로 론칭했었다. 넥스티어는 컨티넨탈(Continental) 그리고 왑코(WABCO)와 같은 전 세계 OEM고객들 및 기타 산업 파트너들과의 협력을 통해 기술 리더십을 지속해서 강화하고 새로운 스티어링 애플리케이션들의 상용화를 위한 과정 및 상태를 발전시켰다. 넥스티어가 현재 우리 세계 그리고 자동화된 미래를 위한 모션 컨트롤 관련 문제들을 해결하면서 타 기업들과 차별화된 위치 선점하는 한편 직관적인 모션 컨트롤 업계를 이끌어 갈 수 있게 한 원동력은 바로 무한한 혁신에 대한 끊임없는 헌신이다.

"비즈니스 성과에 대한 끝없는 노력을 보여준 넥스티어는, 2018년 기술 혁신, 품질, 공급업체들과의 파트너십에 대한 노력 역시 명망 높은 고객 어워드들과 다양한 업계 인정들을 통해 입증받았다"고 귀빈 자오는 전했다.

넥스티어는 2018년 주요 고객들인 GM과 포드로부터 가장 주목할만한 고객 어워드들을 수상했다. 2018년에 넥스티어는 자동 운전에서 3 - 5 수준의 ADAS(첨단 운전자 지원 시스템) 기능들을 실행할 수 있게 하는 첨단 안전 기능을 제공하는 고가용성 EPS(High Availability EPS)를 인정받아 GM의 톱 혁신상(Innovation Award)을 수상했었다. 포드는 넥스티어의 제조혁신과 품질을 인정받아 2018년 제조 엑설런스 부문 실버 어워드(Silver Award for Manufacturing Excellence)와 월드 엑설런스 어워드(World Excellence Award), 두 개의 상을 받았다. 또한, 넥스티어는 제품 성능과 품질을 향상시키고 프로세스를 최적화하며 비용을 상당수준 감축하는 실시간 모니터링 기술들과 가상 프로세스 시뮬레이션 기술들을 인정받아 프로스트 앤 설리반의 엔지니어링 & 프로덕션 기술 리더십 어워드(Frost & Sullivan's Engineering & Production Technology Leadership Award)를 수상한 것을 포함, 업계 다수의 인정을 받았다.

넥스티어 (NEXTEER)

직관적 모션 컨트롤 부문의 글로벌 선도기업인 넥스티어 오토모티브(Nexteer Automotive, HK 1316)는 수십억 달러 규모의 조향 및 드라이브라인(동력전달장치)을 전문으로 하는 업계 글로벌 유수의 기업으로, OEM 업체를 위해 ADAS와 자율주행 기술 그리고 전기 및 유압식 동력 조향 시스템, 조향 칼럼, 드라이브라인 시스템을 제공하며 직관적 모션 컨트롤 산업을 주도해 나간다. 넥스티어 오토모티브는 북미와 남미, 유럽 및 아시아에 전략적으로 위치한 25개의 제조공장, 3개의 테크니컬 센터, 그리고 14개의 고객서비스센터를 보유하고 있다. 넥스티어 오토모티브는 전 세계 모든 주요 지역에 있는 60개 이상의 고객사들에 최고이 서비스를 제공하고자 진력하고 있다. 넥스티어의 고객사들은, BMW, 피아트 크라이슬러, 포드, GM, PSA그룹(PSA Group), 토요타, 폭스바겐(VW)을 비롯해 인도와 중국의 자동차 제조업체들을 포함한다. www.nexteer.com

이미지:

- 넥스티어의 기업 로고, 임원진들의 얼굴 사진, 제품 이미지 등 다양한 정보를 확인하기 위한 미디어 센터 링크[https://www.nexteer.com/media-center/ ]

출처: 넥스티어 오토모티브(Nexteer Automotive)

Nexteer Reports Strong 2018 Financial Results

-- Company Added New Customers and Continued Global Footprint Expansion in 2018

AUBURN HILLS, Michigan, March 12, 2019 /PRNewswire/ -- Nexteer Automotive [https://www.nexteer.com/news-releases/ ] today reported annual results for its fiscal year ended December 31, 2018, with revenue reaching US$3.912 billion, an increase of 0.9% when compared with 2017. Profit attributable to equity holders for the year ended December 31, 2018 rose 7.9% to US$380 million compared with 2017. Nexteer generated US$97 million in total cash flow for the year ended December 31, 2018 which included the early paydown of US$43 million of debt balances under the company's disciplined capital allocation approach. Nexteer's backlog stood at US$25.2 billion at the end of 2018 - a 5.4% increase year-over-year from 2017.

"Our strong 2018 financial performance and continued enterprise diversification among product lines, customers and regions demonstrate that Nexteer is well-positioned for the future," said Guibin Zhao, Chairman and CEO of Nexteer Automotive. "These results highlight our commitment to delivering long-term profitable growth for shareholders and long-term value for our customers, suppliers, employees and society."

In the past two years, the Company has added five new electric power steering (EPS) customers - bringing its total number of customers globally to more than 60. In addition to gaining new customers, Nexteer has increased product exposure with current customers. By leveraging strong relationships and consistent product quality and customer service, Nexteer secured several additional product applications at targeted customers during 2018.

Nexteer also continued expansion and diversification of its global footprint in regions strategically important to key customers. In 2018, Nexteer opened a new manufacturing facility in Queretaro, Mexico and broke ground on new facilities in Chennai, India; Kenitra, Morocco; and Wuhan, China. Nexteer also announced the addition of a software centre in India to support growing demand for software-enabled functionality in advanced steering applications. Both the India Software Centre and the Chennai, India manufacturing facility celebrated their grand openings in January 2019.

Nexteer's 2018 results also demonstrate the Company's focus on execution and innovation. In 2018, the Company successfully launched 22 new customer programs across multiple product lines, regions and customers, including the award-winning Fiat Chrysler Ram 1500 in North America. Working with global OEM customers and other industry partnerships, such as Continental and WABCO, Nexteer continued to strengthen its technology leadership and progressed the commercial readiness of new steering applications. Our dedication to relentless innovation enables us to differentiate Nexteer as we solve motion control challenges for today's world and an automated future, which makes us a leader in intuitive motion control.

"In addition to Nexteer's relentless efforts being rewarded in business performance, our 2018 efforts were also validated by prestigious customer awards and industry recognition for technology innovations, quality and supplier-partner relationships," said Zhao.

Some of the most notable customer awards that Nexteer received in 2018 were from two key customers - GM and Ford. In 2018, Nexteer received GM's top Innovation Award for its High Availability EPS that delivers advanced safety to enable Levels 3 - 5 ADAS capabilities in automated driving. Ford recognized Nexteer's manufacturing innovation and quality with two awards - the 2018 World Excellence Award and a Silver Award for Manufacturing Excellence. In addition, Nexteer also earned several industry recognitions - most notably Frost & Sullivan's Engineering & Production Technology Leadership Award for its virtual process simulations and real-time monitoring technologies that significantly reduce cost, optimize processes, enhance quality and improve product performance.

ABOUT NEXTEER

Nexteer Automotive (HK 1316), a global leader in intuitive motion control, is a multi-billion dollar global steering and driveline business delivering electric and hydraulic power steering systems, steering columns, driveline systems, as well as advanced driver assistance systems (ADAS) and automated driving technologies for original equipment manufacturers (OEMs). The company has 25 manufacturing plants, three technical centers and 14 customer service centers strategically located in North and South America, Europe and Asia. The company serves more than 60 customers in every major region of the world including BMW, Fiat Chrysler, Ford, GM, PSA Group, Toyota and VW, as well as automakers in India and China. www.nexteer.com

IMAGES:

- Click here for Nexteer's Media Center that Includes Logos, Executive Headshots and Product Images [https://www.nexteer.com/media-center/ ]

Source: Nexteer Automotive

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