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[PRNewswire] INC, 새로운 과학적 연구 결과 발표

송고시간2019-02-28 10:24


-- 캐슈너트의 칼로리가 기존 인식보다 낮은 것으로 나타나

(레우스, 스페인 2019년 2월 28일 PRNewswire=연합뉴스) 뉴트리언츠(Nutrients) 학술지에 최근 발표된 인간 중재 연구에서 미국 농무부(USDA) 농업연구청(ARS) 산하의 벨츠빌인간영양연구센터(Beltsville Human Nutrition Research Center)의 연구원들이 캐슈너트의 에너지 함량을 조사했다[1].

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/796209/INC_International_Nut_and_Dried_Fruit_Council_Logo.jpg )

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/822894/INC_International_Nut.jpg )

영상: https://www.youtube.com/watch?v=CmEGmg769rg&feature=youtu.be

9주에 걸쳐 진행된 이 연구에는 18명의 건강한 지원자가 참여했다. 참가자는 4주간의 처치 기간에 캐슈너트(42g/일)가 보완된 대조 기본 식단을 섭취하거나 또 다른 4주간의 처치 기간에 캐슈너트가 보완되지 않은 대조 기본 식단을 섭취했다. 각 중재 단계 마지막 주에는 식단 견본을 비롯해 참가자 18명 모두의 대·소변을 수집하고, 단백질, 지방, 에너지 함량을 분석했다. 이를 통해 캐슈너트의 소화 가능한 실제 에너지 함량을 파악했다.

연구 결과, 캐슈너트의 가용 에너지(칼로리) 함량은 표준 참조용 국가영양데이터베이스를 포함해 미국의 현 식품 레이블과 데이터베이스에서 전형적으로 언급된 에너지 함량보다 16% 낮은 것으로 나타났다. 소비자에게 정확한 에너지값을 제공하기 위해서는 이를 수정해야 한다. 현재 알려진 캐슈너트의 에너지값은 '163kcal/1회 제공량'이다. 그러나 USDA 연구원들에 따르면, 캐슈너트 28g(1oz)의 대사 가능한 에너지 함량은 137kcal라고 한다.

한편, 미국 임상 영양학 저널(American Journal of Clinical Nutrition)에 발표된 또 다른 최근 연구에 따르면, 하루에 캐슈너트 42g을 섭취해도 '나쁜' LDL 콜레스테롤 수치가 올라가지 않는다고 한다[2]. 이 연구는 또한 전형적인 서구식 식단에 매일 캐슈너트 42g을 추가하면 PCSK9 효소를 낮추는 데 도움이 된다고 보고했다. PCSK9 농도를 낮추면 혈액에서 '나쁜' LDL 콜레스테롤을 제거하는 데 도움이 된다.

이 연구는 Global Cashew Council과 INC International Nut and Dried Fruit Council로부터 지원을 받았다.

1. Baer, D., & Novotny, J. (2019). Metabolizable Energy from Cashew Nuts is Less than that Predicted by Atwater Factors. Nutrients, 11(1), 33.

2. Baer, D. J., & Novotny, J. A. (2019). Consumption of cashew nuts does not influence blood lipids or other markers of cardiovascular disease in humans: a randomized controlled trial. The American Journal of Clinical Nutrition, 109(2), 269-275.

INC 보도자료 문의, press@nutfruit.org, 전화: +34-977-33-14-16

출처: INC International Nut and Dried Fruit Council

INC: Cashews May Have Fewer Calories Than Previously Thought - New Scientific Findings

REUS, Spain, February 28, 2019/PRNewswire/ -- In a human-intervention trial published recently in the journal Nutrients, researchers at the USDA, ARS, Beltsville Human Nutrition Research Center, looked at the available energy content in cashew nuts[1].

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/796209/INC_International_Nut_and_Dried_Fruit_Council_Logo.jpg )

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/822894/INC_International_Nut.jpg )

Video: https://www.youtube.com/watch?v=CmEGmg769rg&feature=youtu.be

Eighteen healthy volunteers were recruited to participate in this 9-week study. Participants consumed a controlled base diet supplemented with cashew nuts (42 g/day) during one treatment period of 4 weeks, or a controlled base diet with no-cashew supplementation during another treatment period of 4 weeks. Diet samples from the study, as well as feces and urine from eighteen volunteers, were collected during the final week of each intervention phase and analyzed for protein, fat and energy content. From these, researchers were able to determine the actual digestible energy content of cashews.

Study results showed that the available energy (calorie) content of cashews is 16% lower than that which is typically stated on current food labels and databases in the United States, including the National Nutrient Database for Standard Reference. These must be corrected in order to provide consumers with accurate energy values. Whereas the current reported energy value is 163 kcal/serving, USDA researchers found that the metabolizable energy content of a 28 g (1 oz) serving of cashews is 137 kcal.

Meanwhile, another recent study published in The American Journal of Clinical Nutrition concluded that 42 g/day of cashews does not increase LDL "bad" cholesterol levels[2]. The study also observed that adding 42 g of cashews every day to a typical Western diet may help reduce the enzyme PCSK9, and lower PCSK9 concentrations are associated with the removal of LDL "bad" cholesterol from the blood.

This study was supported by the Global Cashew Council and the INC International Nut and Dried Fruit Council.

1. Baer, D., & Novotny, J. (2019). Metabolizable Energy from Cashew Nuts is Less than that Predicted by Atwater Factors. Nutrients, 11(1), 33.

2. Baer, D. J., & Novotny, J. A. (2019). Consumption of cashew nuts does not influence blood lipids or other markers of cardiovascular disease in humans: a randomized controlled trial. The American Journal of Clinical Nutrition, 109(2), 269-275.

INC Press Contact, press@nutfruit.org , T. +34-977-33-14-16

Source: INC International Nut and Dried Fruit Council

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