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[PRNewswire] 오라클 디지털 프라임(ODP) 서울 허브 론칭 1주년 기념행사 개최

-- 디지털 경제에서 움직이는 기업을 집중적으로 지원하기 위해 오라클이 신설한 새로운 디지털 세일즈 조직

-- 다양한 소설 툴과 디지털 세일즈 기법을 도입하여 국내 중견·중소기업과 스타트업의 클라우드 플랫폼 구축과 디지털 혁신을 지원 중

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(서울, 한국 2017년 9월 21일 PRNewswire=연합뉴스) 오라클 디지털 프라임 론칭 1주년 기념행사에서 김형래 한국오라클 사장(오른쪽에서 두 번째)과 프랑소와 랑송 아태지역 수석 부사장(왼쪽에서 세 번째), 마리아 자난 ODP 아태지역 부사장(오른쪽에서 세 번째)이 ODP 서울 허브의 조용호 전무, 유지연 상무와 기념촬영을 하고 있다.

한국오라클(www.oracle.com/kr)은 9월 20일 마리아 자난(Maria Dzhanan) 오라클 디지털 프라임 아태지역 부사장의 주최로 고객사를 초대하여 오라클 디지털 프라임(Oracle Digital Prime, ODP) 서울 허브 론칭 1주년 기념행사를 했다. 지난해 9월 오라클은 SMB 시장과 새로운 클라우드 경제에서 움직이는 기업들에 지원을 강화할 것이라는 전략을 발표한 바 있다. ODP는 이러한 글로벌 전략에 따라 중견·중소기업과 스타트업의 디지털 혁신과 클라우드 플랫폼 구축을 지원하기 위해 지난해 9월 신설된 새로운 조직이다.

곳곳에 한국적인 선과 느낌을 살려 디자인된 오라클 디지털 프라임 서울 허브는 ODP 조직의 젊고 역동적인 에너지를 모티브로 스타트업과 같이 개방된 분위기에서 효율과 협업을 우선으로 하는 공간이다. 다양한 최신 디지털 콜래보레이션 툴을 도입하여 실시간으로 고객과 바로 협업할 수 있도록 함으로써 ODP 고객들은 완전히 새로운 IT 구매 경험을 할 수 있게 되었다.

이번 행사를 축하하기 위해 방한한 프랑소와 랑송(Francois Lancon) 수석 부사장은 "제한된 예산과 인력으로 인해 쉽게 사용하지 못했던 디지털 솔루션을 중견·중소기업과 스타트업들도 저비용으로 쉽게 사용할 수 있도록 지원하는 것이 오라클 디지털 프라임 사업의 핵심이다. 오라클 디지털 프라임은 구매 프로세스를 간소화하고, 클라우드 솔루션 패키지를 탄력적으로 제공함으로써 고객이 디지털 트랜스포메이션을 통해 비즈니스의 혁신을 이룰 수 있도록 지원한다"라고 말했다.

한국 오라클 김형래 사장은 "약 350만 개의 국내 중견·중소기업과 스타트업 대부분은 오라클의 솔루션이나 클라우드를 이전에 사용해 본 경험이 없다. 오라클 디지털 프라임 서울 허브는 이러한 기업들이 오라클 클라우드에 쉽게 접근할 수 있도록 지역별 고객 전담 제도, 실시간 소셜 리스닝 툴을 활용하는 디지털 세일즈 등 고객과의 접점을 확대하는 새로운 영업 방식을 계속 도입하고 있다"며, "우리의 고객은 온라인이나 서울 허브를 통해 가장 최신의 솔루션을 경험할 수 있다"고 밝혔다.

오라클 디지털 프라임 서울 허브는 싱가포르, 상하이, 시드니, 방갈로와 함께 아태지역을 대표하는 5개 허브 중의 하나이다.

오라클에 대하여

오라클은 광범위하고 완벽하게 통합된 클라우드 애플리케이션과 플랫폼 서비스 스택을 제공한다. 오라클(NYSE:ORCL)에 관한 자세한 내용은 www.oracle.com 에서 참조할 수 있다.

출처: 오라클(Oracle)

Oracle Digital Korea Celebrates First Anniversary with Opening of Seoul Hub

-- Showcases Oracle's commitment to supporting the way businesses operate in the digital economy; supports SMBs as they seek to streamline operations, boost innovation and gain a platform for growth from cloud

SEOUL, South Korea, Sept. 21, 2017 /PRNewswire/ -- Oracle Korea commemorated the first anniversary of Oracle Digital in Korea yesterday with a customer event hosted by Maria Dzhanan, Vice President, Oracle Digital, Technology, APAC. Last September, Oracle announced its commitment to better serving the SMB market in the new cloud economy and to matching their needs based on how their businesses operate. The Digital Hub in Korea helps small and midsize businesses leverage Oracle Cloud solutions to streamline operations, boost innovation and gain a platform for growth.

With a distinctive Korean feel, and exuding the energy of a start-up, the Cloud Hub's dynamic, diverse and vibrant staff, specifically employed for their passion for embracing the digital economy, provide timely, personalised and effective support to customers, using the latest collaboration tools, techniques and technologies to transform the buying experience.

Francois Lancon, senior vice president, Oracle Japan and Asia Pacific, said, "The cloud is democratising IT; you just need a web browser or a mobile phone app to take advantage of it. What's more, it has incredible transformation potential for small businesses, enabling them to do things they have never been able to do before, at an affordable price, such as use technology to streamline business processes, gain access to an easy-to-use platform for innovation, and digitise their customer experience. We are simplifying the buying process to help these smaller organisations, as well as branch offices and line of business departments, digitally transform their business."

Customers that want to buy entirely online can utilise the click-to-buy Oracle Accelerated Buying Experience [https://www.oracle.com/acceleratedbuyingexperience/index.html ]. In addition to the simplified buying experience, Oracle's Digital Hubs provide a complete suite of cloud applications, platform, and infrastructure services as both standalone services and as bundles. The range of choices empowers small businesses to select solutions that directly address their goals or issues.

Hyungrae Kim, managing director of Oracle Korea, said, "There are over 3.5 million SMBs in Korea, many of whom haven't worked with Oracle or used cloud before. They now can have easier access to the most modern solutions in the market, available online, direct via the hub and through our expanded end-to-end ecosystem, working with the vast network in Korea. The increased choice in cloud technology will help accelerate SMB's ability to innovate and grow more quickly, paving the way for the next big SMB revolution in the country. This solid investment reiterates our strong commitment to Korea."

The Oracle Digital Hub in Seoul is one of five digital hubs in APAC, along with Singapore, Shanghai, Sydney, and Bangalore.

About Oracle

The Oracle Cloud delivers hundreds of SaaS applications and enterprise-class PaaS and IaaS services to customers in more than 195 countries while processing 55 billion transactions a day. For more information about Oracle (NYSE:ORCL), please visit us at http://cloud.oracle.com.

Trademarks

Oracle and Java are registered trademarks of Oracle and/or its affiliates. Other names may be trademarks of their respective owners.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/467598/Oracle_Logo.jpg

Source: Oracle

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2017/09/21 18:15 송고

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