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[PRNewswire] 스피니커 서포트, 2017년 상반기 성과 보고서 발표

-- 전 세계에서 가장 빠르게 성장하는 오라클과 SAP서드파티 지원과 관리 서비스 제공업체로서 스트릭 확장

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(덴버 2017년 8월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 오라클과 SAP엔터프라이즈 애플리케이션들을 위한 서드파티 지원과 관리 서비스 분야 유수의 글로벌 공급업체인 스피니커 서포트는 오늘, 2017년 6월 30일 마감되는 회계연도 기준 2017년 상반기(1H) 마감 성과 보고서를 발표했다. 스피니커 서포트는 전년 대비 41.2%의 신규매출 증가를 기록했으며 고객사들은 현재까지 전 세계 103개국들에 걸쳐 900개 이상으로 증가했다는 소식을 전했다.

"규모, 민첩성, 확장성, 글로벌 영향력을 갖춘 스피니커 서포트는, 조직의 규모와 관계없이 임무 수행에 필수적인 모든 SAP 또는 오라클 시스템을 유지보수 및 향상시킬 수 있다" 면서 "900개 이상의 글로벌 고객사들은 스피니커의 수상경력에 빛나는 다양한 서비스들의 조합을 통해 비용과 복잡성을 줄이고 애플리케이션 성능을 최적화하며 혁신과 클라우드 마이그레이션을 향상시킨다. 스피니커 서포트는 소프트웨어 메가벤더의 지적 재산권을 존중하며 고객사들에 지원 서비스를 제공하는데 매우 탁월한 기업이다"고 스피니커 서포트의 CEO인 매트 스타바(Matt Stava)는 전했다.

2017 1H 주요 성과

- 모든 SAP와 오라클 제품 라인들에 대한 서비스와 지원을 포함, 41.2%의 순수 신규매출 증가

- 데이터베이스 지원과 관리 서비스들을 위한 다수의 대규모 계약 주도로 인한 오라클 테크놀로지(데이터베이스와 퓨전 미들웨어) 순수 신규매출의 57.7% 증가

- 해당 시기에 가입한 신규 고객들은 인터젠 서비스(InterGen Services), 옥스퍼드 인스트루먼트(Oxford Instruments), 아피니온 그룹(Affinion Group), 아드벤테스트(Advantest), 예일대학(Yale University), 영국 암연구소(Cancer Research UK)를 포함

- 또한, 신규 계약들은 전 세계 유수의 데이터와 분석 기업, 관리 자산 규모가 3천100억 달러(USD) 이상인 북미, 유럽, 아시아, 호주에 지사들을 두고 있는 투자 관리 기업 그리고 58억 달러(USD) 규모의 소비자 제품 기업도 포함

- 2분기(Q2), 당사 34번째 연속 분기 성장과 수익성 기록

높은 고객 만족성과 유지도

가장 최근 실시된 설문조사에 따르면, 스피니커 서포트에 대한 전체 고객 만족도는 98.6%로 증가했다. 해당 설문조사는 상당히 많은 수의 응답자들을 확보했으며 당사는 서비스 품질, 응답시간, 직원들의 기능 및 기술적 지식 면에서 매우 높은 점수들을 받았다. 또한, 응답자의 99.2%가 스피니커 서포트를 다른 사용자/기업들에 추천할 것이라고 응답했다.

"30년 이상 다양한 서비스 공급업체들과 거래를 해왔고, 스피니커 서포트팀은 그중에서도 단연 최고라고 꼽을 수 있다" 면서 "스피니커 서포트는 요청에 즉시 응답하고 문제가 해결될 때까지 일한다. 스피니커는 심지어 우리보다도 우리 시스템을 훨씬 더 잘 알고 있으며 어디서든 가능한 지원을 제공하고자 최선을 다한다"면서 BAE시스템 인터내셔널(BAE Systems International)의 CIO인 크레이그 오너(Craig Honour)는 전했다.

새로운 어워드들과 인증들

- 2017년 골드 스티브(Gold Stevie) 어워드에서 올해의 고객 서비스 부문 우승

- 인사이트 석세스 매거진(Insights Success Magazine) 선정, 10개의 가장 가치 있는 SAP 솔루션 공급업체 중 하나

- 덴버 포스트(Denver Post) 선정 2년 연속 2017년 톱 워크플레이스(Top Workplace) 어워드 수상

- 새로운 ISO 9001:2015 표준들에 따른 인증 획득

신규 시장 진출들

- 2017년 4월, 한국 서울에 현지 판매와 운영 오피스 개설하고 현지 직원을 고용해 신흥 시장으로의 적극적인 글로벌 확장을 지속. 해당 서울 오피스는 한국, 일본, 중국을 포함하는 스피니커 서포트의 동북아시아 지역 운영들을 위한 지역 본부. 한국에 본사를 두고 있는 2개의 공인 제조회사들과 계약을 체결했으며 연말까지 10개 이상의 새로운 SAP과 오라클 고객들과 계약을 체결할 것으로 예상. 현지 직원들은 4배로 증가, 파트너 에코시스템은 지속적으로 확장 중.

- 2017년 상반기, 스피니커 서포트는 사우디아라비아(Qassim Cement Company) 그리고 두바이와 바레인에서 새로운 고객들을 확보하며 중동으로의 진출 지속.

스피니커 서포트(Spinnaker Support)에 대해

스피니커 서포트는 오라클과 SAP엔터프라이즈 소프트웨어 제품들을 위해 서드파티 지원과 관리 서비스 분야 가장 빠르게 성장하는 글로벌 유수의 공급업체다. 스피니커 서포트의 고객들은 더욱 포괄적이고 응답적인 서비스를 지원받고, 무기한으로 최신 소프트웨어를 유지하면서도 연간 유지보수 비용을 평균 62% 절감할 수 있다. 스피니커 서포트의 수상경력에 빛나는 혼합 서비스들은 SAP, 비즈니스 오브젝트(BusinessObjects), 오라클 E-비즈니스 스위트(Oracle E-Business Suite), JD 에드워즈(JD Edwards), 시벨(Siebel), 오라클 데이터베이스(Oracle Database), 오라클 테크놀로지와 미들웨어(Oracle Technology and Middleware) 제품들, 하이페리온(Hyperion), 에자일 PLM(Agile PLM), ATG/엔데코(Endeca) 등을 포함한다. 스피니커 서포트에 대한 더 상세한 정보는 당사 웹페이지(http://www.spinnakersupport.com/)를 방문하면 확인할 수 있다. 또한 링크트인(LinkedIn)[https://www.linkedin.com/company/spinnaker-support ], 트위터(Twitter)[https://twitter.com/SpinnakerSupprt ], 페이스북(Facebook)[https://www.facebook.com/spinnakersupportservices/ ], 구글플러스(Google+)[https://plus.google.com/u/1/+Spinnakersupport/posts ]에서 스피니커 서포트를 팔로우 할 수 있다.

미디어 문의: 미첼 윌킨슨(Michelle Wilkinson), mwilkinson@spinnakersupport.com

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Spinnaker Support is the fastest growing provider of third-party maintenance and managed services for Oracle and SAP applications

출처: 스피니커 서포트(Spinnaker Support)

Spinnaker Support Announces 2017 First Half Performance Results

-- Extends Streak as World's Fastest Growing Provider of Oracle and SAP Third-Party Support and Managed Services

DENVER, Aug. 22, 2017 /PRNewswire/ -- Spinnaker Support, the leading global provider of third-party support and managed services for Oracle and SAP enterprise applications, today reported performance results for its fiscal 2017 first half (1H) ending June 30, 2017. The company reported record year-over-year new sales growth of 41.2% and customer count to date grew to more than 900 spanning 103 countries.

"With our size, agility, scalability, and global reach, we can maintain and improve any mission critical SAP or Oracle system for any size organization," stated Matt Stava, CEO of Spinnaker Support. "More than 900 global customers leverage our award-winning combination of services to reduce cost and complexity, optimize application performance, and advance innovation and cloud migration. Spinnaker Support is widely recognized as delivering support service to customers in a manner that respects the intellectual property of the software megavendors."

2017 1H Performance Highlights

- Net new sales growth of 41.2%, including service and support for all SAP and Oracle product lines

- 57.7% growth in Oracle Technology (Database and Fusion Middleware) net new sales, spearheaded by numerous large contracts for database support and managed services

- New customers signed in the period include InterGen Services, Oxford Instruments, Affinion Group, Advantest, Yale University, and Cancer Research UK

- New contracts were also signed with the world's leading data and analytics firm; an investment management firm with offices in North America, Europe, Asia, and Australia with over $310b in assets under management; and a $5.8b consumer products company

- Q2 marked the company's 34th consecutive quarter of growth and profitability

Satisfied and Retained Customers

As captured in the most recent survey, overall customer satisfaction level with Spinnaker Support increased to 98.6%. The survey drew a record number of respondents and the company received high marks for service quality, response time, and staff functional and technical knowledge. The survey also showed that 99.2% of respondents would recommend Spinnaker Support to other users/companies.

"I have been doing business with various service vendors for over 30 years and the Spinnaker Support team is the best I have ever seen," stated Craig Honour, CIO of BAE Systems International. "Spinnaker Support responds immediately to our requests and runs them through to completion. They know our systems far better than we do and go the extra mile to help wherever they can."

New Awards and Certifications

- Honored as 2017 Gold Stevie award winner for Customer Service Department of the Year

- Named as one of the 10 Most Valuable SAP Solution Providers 2017 by Insights Success Magazine

- Awarded as a 2017 Top Workplace by the Denver Post for the second consecutive year

- Earned certification under the new ISO 9001:2015 standards

Entering New Markets

- In April of 2017, the company opened its local sales and operations office in Seoul, South Korea, staffed by local employees, continuing aggressive global expansion into emerging markets. The Seoul office is the regional headquarters for Spinnaker Support's Northeast Asia operations, which includes South Korea, Japan, and China. Spinnaker Support has signed two recognized manufacturing companies headquartered in Korea and expects to sign more than 10 new SAP and Oracle customers by year's end. Their local employee presence has quadrupled and partner ecosystem continues to expand.

- In the first half of 2017, Spinnaker Support continued to advance into the Middle East, signing new customers in Saudi Arabia (Qassim Cement Company) and in Dubai and Bahrain.

About Spinnaker Support

Spinnaker Support is the leading global provider of third-party support and managed services for Oracle and SAP enterprise software products. Spinnaker Support clients gain more comprehensive and responsive service, save an average of 62% on their support fees, and can remain on their current software release indefinitely. Spinnaker Support's award-winning blend of services span SAP, BusinessObjects, Oracle E-Business Suite, JD Edwards, Siebel, Oracle Database, Oracle Technology and Middleware products, Hyperion, Agile PLM, ATG/Endeca, and more. To learn more about Spinnaker Support, visit http://www.spinnakersupport.com/. Follow us on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/spinnaker-support ], Twitter [https://twitter.com/SpinnakerSupprt ], Facebook [https://www.facebook.com/spinnakersupportservices/ ], or Google+ [https://plus.google.com/u/1/+Spinnakersupport/posts ].

Media Contact: Michelle Wilkinson, mwilkinson@spinnakersupport.com

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Spinnaker Support is the fastest growing provider of third-party maintenance and managed services for Oracle and SAP applications

Source: Spinnaker Support

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2017/08/23 08:15 송고

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