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[PRNewswire] 닐슨, 스포츠 마케팅 스타트업 브이브랜드 인수

송고시간2017-08-04 09:54


-- 브이브랜드의 첨단 머신 러닝 플랫폼, 성장하는 닐슨의 스포츠 사업에 통합되어 그 속도와 규모를 키워

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뉴욕 2017년 8월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 닐슨(Nielsen (NYSE: NLSN))은 스포츠 프로그래밍의 브랜드 노출과 효과를 측정하는 머신 러닝 기반 플랫폼을 개발한 이스라엘의 기술 스타트업인 브이브랜드(vBrand)를 인수했다고 오늘 발표했다. 브이브랜드와 동사의 기술은 닐슨의 스포츠 사업에 완전히 통합되어 닐슨의 기존 플래그십 스포츠 제품인 스포트24와 소셜24의 배송 속도와 규모를 키우게 된다. 인수에 대한 재무적인 사항은 공개되지 않았다.

브이브랜드의 첨단 기술을 확보한 닐슨스포츠는 이미 업계를 리드하며 스포츠 분야에서 가장 오류가 적다고 평가받는 스폰서십 측정 능력과 방법론을 크게 강화한다. 브이브랜드의 머신 러닝은 닐슨스포츠의 로고 인식과 미디어 모니터링 기술이 화면상에서 브랜드 포지션을 찾고 계산하는 속도를 상당히 빠르게 올려준다. 특히, 브이브랜드 기술을 통해 브랜드와 권리 보유자는 행사가 진행되는 수 시간 동안 스폰서십의 노출을 모니터링하고 추적할 수 있으며 주말 혹은 시즌 중의 토너먼트와 경기에서 디지털 사이니지와 소셜 광고에 맞게 조정할 수 있다.

스포츠 마케팅은 경쟁이 치열하며 세분된 시장에서 소비자에게 다가가길 원하는 기업들에 그 중요성이 점점 커지고 있다. 자신들이 좋아하는 리그, 팀과 선수의 경기에 보기 위해 확실히 주파수를 맞추는 팬들 때문에 글로벌 스포츠와 엔터테인먼트 행사의 스폰서 지출액은 2017년 한 해 동안에만 600억 달러를 상회할 것으로 예측된다. 닐슨스포츠의 플래그십 마케팅 솔루션들은 이미 연간 수백만 시간의 콘텐츠를 측정하여 그 분석 자료와 통찰을 1,700개 이상의 최상급 권리 보유자, 기업, 에이전시와 방송사들에 공급하고 있다.

하워드 아펠바움 닐슨엔터테인먼트 사장은 "이번 건은 스포츠 고객들을 향한 우리의 지속적인 의욕과 약속을 나타내는 감격스러운 인수"라면서 "브이브랜드 기술을 닐슨스포츠의 기존 스폰서십 평가 과정에 적용함으로써 동 기술이 커버하는 전 세계의 프로그래밍과 행사의 규모를 더 확장한다. 동 기술은 또한 노출 정보를 시의 적절하게 제공하기 때문에 고객들은 스폰서십 결정을 더 빠르고 올바르게 내릴 수 있다. 닐슨스포츠의 브랜드 노출 데이터와 지표는 전 세계 스포츠 시장에서 화폐로 간주되며 본 인수를 통해 이를 더 강화하게 되어 기쁘게 생각한다"고 말했다.

야엘 도르 브이브랜드 CEO는 "닐슨이 브이브랜드를 인수함으로써 우리의 여정을 계속하고 우리의 제품 수준을 더 높일 큰 기회가 생긴 것이다"면서 "우리의 경쟁력 있는 기술이 닐슨의 플랫폼과 결합되어 스포츠 마케터들에게 스포츠 스폰서십 투자의 투명성과 명확성을 제공함으로써 시장에서의 주도권이 더욱 강화될 것임을 확신한다"고 말했다.

타미르 루빈스키 브이브랜드 공동창업자 겸 CTO는 "닐슨의 일원이 되고 동사의 스포츠 분석 사업에 우리의 독자적인 동영상 분석과 딥러닝 기술을 접목시키게 되어 기쁘게 생각한다"고 덧붙였다.

이번의 닐슨 인수는 텔아비브에 기반을 둔 브이브랜드가 이스라엘 혁신원(종전 명칭은 이스라엘최고과학자실)이 허가한 닐슨의 초기 단계 기술 인큐베이터인 닐슨이노베이트의 졸업생이기 때문에 양사간에 이미 우호적으로 수립된 관계 안에 최근 만들어진 이정표이다.

도브 야르코니 닐슨이노베이트 CEO는 "닐슨이노베이트는 대부분의 인큐베이터와는 조금 다른 접근 방식을 사용하여 그들이 후원하는 초기 단계의 스타트업들에 대한 투자 지원 외에 동사들을 세계적인 기업으로 성공시키고 규모를 확장시킨다는 목표 아래 이들을 멘토링하고 양육한다"고 말했다.

닐슨이노베이트는 2013년 설립 이후 18개의 신생 회사에 자금을 지원했는데 그들 중 다수는 이미 자신의 시제품을 생산하거나 미국, 유럽과 중국에 소재한 닐슨의 최대 고객 중 몇몇 기업에 자신의 솔루션을 판매하였다.

닐슨

닐슨홀딩스(Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN))는 세계적인 성과 관리 회사로서 소비자가 무엇을 보고 무엇을 사는지에 대한 종합적인 조사 자료를 공급한다. 닐슨의 워치(Watch) 부문은 미디어와 광고 고객들에게 동영상, 오디오 및 텍스트의 어떤 콘텐츠가 소비되었는지에 대해 모든 기기에서 가능한 전체 대상자 측정 서비스를 제공한다. 바이(Buy) 부문은 소비자용 포장 상품 제조사와 소매점에 업계 유일의 소매 성과 측정에 대한 전 세계적 평가 자료를 제공한다. 또한, 닐슨은 동사의 워치와 바이 부문 및 기타 데이터 소스에서 나온 정보를 통합하여 고객들에게 성과를 개선할 수 있는 분석 자료를 제공한다. S&P 500대 기업인 닐슨은 100여 개 국가에서 사업을 영위하는데 이는 전 세계 인구의 90% 이상을 커버하는 것이다. 닐슨에 대한 상세한 정보가 필요할 경우 www.nielsen.com을 방문하고 닐슨이노베이트에 대한 상세 자료는 www.nif.vc에서 구하기 바란다.

브이브랜드

브이브랜드는 타미르 루빈스키와 엘리 벤-데이비드가 설립하였으며 모든 플랫폼상에서 실시간 스포츠 스폰서십 측정, 계획수립, 최대한의 데이터 분석 자료를 제공하는 리딩 기업이다. 브이브랜드의 플랫폼은 전용 AI, 딥러닝 애플리케이션 및 첨단 이미지 인식 기술을 활용하여 리니어 TV, 디지털 TV와 웹 및 소셜 미디어상에서 스포츠 스폰서십 노출 평가를 결정한다. 동 플랫폼은 스폰서의 로고가 사람의 눈에 노출될 때마다 이를 프레임 단위별로 정확하게 자동 탐지하는 동시에 각각의 스폰서 노출 시간, 크기와 영상 선명도와 같은 요소의 경중을 측정한다. 브이브랜드의 플랫폼은 그때 해당 플랫폼별 데이터를 실시간으로 분석한다. 상세 정보가 필요할 경우 www.vbrandsports.com을 방문하기 바란다.

로고: http://mma.prnewswire.com/media/541824/Nielsen_Logo.jpg

출처: 닐슨(Nielsen)

Nielsen Acquires Artificial Intelligence-Powered Sports Marketing Startup vBrand

-- vBrand's Advanced Machine Learning Platform Will Be Integrated into Growing Nielsen Sports Business for Added Speed and Scale

NEW YORK, Aug. 3, 2017 /PRNewswire/ -- Nielsen (NYSE: NLSN) today announced it has acquired vBrand, an Israel-based technology startup that has developed a machine learning-enabled platform to measure brand exposure and impact in sports programming. vBrand and its technology will be fully integrated into Nielsen Sports, bringing increased delivery speed and scale to the company's existing flagship sports products, Sport24 and Social24. Financial terms were not disclosed.

The acquisition of vBrand's advanced technology supercharges Nielsen Sports' already industry-leading sponsorship measurement capabilities and methodologies, considered among the most robust in sports. vBrand's machine learning will significantly accelerate the speed at which Nielsen Sports' logo recognition and media monitoring technologies locate and calculate brand positions on screen. Specifically, the vBrand technology could allow brands and rights holders to monitor and track sponsorship visibility within hours of an event and make adjustments to digital signage and social campaigns within a tournament, competition weekend or season.

Sports marketing is increasingly important for brands looking to reach consumers in a competitive and fragmented marketplace. With fans reliably tuning in to watch their favorite leagues, teams and athletes, global sports and entertainment sponsorship spend is projected to exceed $60 billion in 2017 alone. Nielsen Sports' flagship marketing solutions already measure millions of hours of content per year, helping to deliver analytics and insights to more than 1,700 of the top rights holders, brands, agencies and broadcasters.

"This is an exciting acquisition that demonstrates our continued ambition and commitment to our sports clients," said Howard Appelbaum, President, Nielsen Entertainment. "Bringing vBrand's technology into Nielsen Sports' existing sponsorship valuation process will further expand the scale of programming and events it covers around the world. It will also provide timely exposure information, enabling clients to make smarter and faster decisions on sponsorship placement. Nielsen Sports' brand exposure data and metrics are considered currency in the global sports marketplace, and we're delighted to strengthen that further with this acquisition."

"The acquisition of vBrand by Nielsen is a great opportunity to continue our journey and take our offering to the next level," said Yael Dor, CEO, vBrand. "We are confident that our cutting-edge technology, combined with Nielsen's platform, will extend its leadership position in the market by providing sports marketers with transparency and clarity on sports sponsorship investments."

"We are excited to be a part of Nielsen and empower its sports analytics business with our unique technology of video analytics and deep learning," added Tamir Rubinsky, Co-Founder & CTO, vBrand.

The Nielsen acquisition is the latest milestone in an already well-established relationship between the two companies, as the Tel Aviv-based vBrand is a graduate of Nielsen Innovate―Nielsen's early-stage technology incubator licensed by the Israel Innovation Authority (previously known as the Office of the Chief Scientist of Israel).

"Using a slightly different approach to most incubators, Nielsen Innovate mentors and shepherds the companies they back, in addition to providing an investment, with a goal of helping early-stage startups become successful, scalable global businesses," said Dov Yarkoni, CEO, Nielsen Innovates.

Since its foundation in 2013, Nielsen Innovate has funded 18 new companies, many of which have already piloted or sold their solutions to some of Nielsen's biggest clients in the U.S., Europe and China.

ABOUT NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is a global performance management company that provides a comprehensive understanding of what consumers watch and buy. Nielsen's Watch segment provides media and advertising clients with Total Audience measurement services for all devices on which content―video, audio and text―is consumed. The Buy segment offers consumer packaged goods manufacturers and retailers the industry's only global view of retail performance measurement. By integrating information from its Watch and Buy segments and other data sources, Nielsen also provides its clients with analytics that help improve performance. Nielsen, an S&P 500 company, has operations in over 100 countries, covering more than 90% of the world's population. For more information, visit www.nielsen.com and for more information on Nielsen Innovate please visit www.nif.vc.

ABOUT vBRAND

vBrand was founded by Tamir Rubinsky and Eli Ben-David and is the leading provider of real-time sports sponsorship measurement, planning and maximizing data analytics across all platforms. vBrand's platform utilizes advanced image recognition technology, along with proprietary AI, and deep learning applications, to determine sports sponsorship exposure valuations across linear TV, digital TV, the web and social media. The platform automatically and accurately detects on a frame-by-frame basis whenever a sponsor's logo is visible to the human eye, while simultaneously weighing factors impacting each sponsor exposure such as duration, size, and image clarity. vBrand's platform then analyzes all of that cross-platform data in real time. For more information, please visit: www.vbrandsports.com.

Logo: http://mma.prnewswire.com/media/541824/Nielsen_Logo.jpg

Source: Nielsen

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