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[PRNewswire] 포스퀘어, 업체와의 파트너십 통해 아시아 사업 확대

-- 텐센트, 삼성, LG, 카루셀 및 기타 업체와 제휴

-- 싱가포르에 새로운 사무실을 개설하고 팀을 확대하며 중요한 거래를 체결

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뉴욕 및 싱가포르 2017년 6월 27일 PRNewswire=연합뉴스) 위치 정보 업체인 포스퀘어(Foursquare[http://www.enterprise.foursquare.com/ ])는 업계를 리드하는 아시아 회사들과의 새롭고 확대된 파트너십을 오늘 발표했다. 포스퀘어는 또한 확대 중인 아시아 팀이 근거지로 삼을 싱가포르에 새로운 사무실을 개설한다고 발표했다.

아시아는 미국 외의 지역 중에서 포스퀘어가 가장 빠르게 성장하는 시장으로서 AI, AR, O2O, 승차 공유, 메시지 및 기타의 상황 인식 솔루션 구축을 위해 포스퀘어의 위치 정보 기술을 활용하는 십 수개의 파트너들이 존재한다. 애플을 비롯하여 AT&T와 유니레버에 이르기까지 전 세계 수백 개의 회사가 이미 포스퀘어의 기업 및 광고용 제품을 활용하고 있다.

포스퀘어는 현재 위챗의 중국 이외 전 세계 지역에 대한 독점적인 위치 정보 파트너이다. 친구와의 채팅을 위해 앱을 사용하는 소비자들은 어떤 장소에 위치 정보를 추가하거나 모멘트 포스트를 부착할 수 있으며 주소, 간단한 정보와 장소에 대한 기타 세부 사항을 검색할 수 있다. 텐센트는 또한 중국 밖에 있는 유저들이 포스퀘어를 이용하여 친구들과 자신의 위치를 공유하거나 업데이트 정보를 포스팅하는 위치를 선택할 수 있는 동사의 다른 소셜 앱 QQ 및 Qzone에 포스퀘어의 기술을 이용하고 있다.

포스퀘어를 활용하는 아시아의 기타 소셜 네트워킹 업계 파트너에는 인도네시아에 많이 보급된 체크인 앱인 글로벌 앱 패스 (Path)와 중국의 소셜 네트워크인 모모(Momo)가 있다. 포스퀘어는 중국 외의 지역에 대한 모모의 독점 위치 정보 제공사이다.

포스퀘어가 삼성과 맺은 깊은 관계는 모바일폰의 새로운 기능을 개발하는 동사의 능력을 쇼케이스하는 사례이다. 어떤 사람이 갤럭시 S8과 S8+를 써서 사진을 찍을 때마다 그 이미지는 특정 위치에 부착되는데 이는 전 세계 1억5백만 개 이상의 위치 정보를 보유한 포스퀘어의 장소 데이터베이스를 사용하는 것이다. 모바일폰은 또한 먹고, 마시거나 찾고 있는 장소를 검색하는 사람들에게 의미 있는 위치 정보를 제공한다.

포스퀘어 기술은 또한 LG 폰의 캘린더 기능을 구동하는 데 사용된다. 약속 장소는 포스퀘어 데이터베이스를 이용하며 이를 통해 유저들은 또한 가깝고 편리한 미팅 장소를 찾을 수 있다.

전 세계 최대의 모바일 매장 중 하나인 카루셀은 포스퀘어의 위치 정보를 사용하여 판매자와 구매자가 가까운 장소를 찾아 만난 뒤 상품을 판매하거나 대금을 지불하도록 한다.

카루셀의 공동설립자이자 CTO인 루카스 누는 "카루셀은 사람들을 연결하여 그들이 미리 점 찍은 물건들을 매매할 수 있도록 한다"면서 "포스퀘어와 위치 기반 서비스에 대한 동사의 전문성을 통해 우리는 카루셀의 고객들을 더 효율적으로 연결함으로써 그들이 원하는 물건을 언제나 더욱더 편리하게 얻을 수 있도록 한다"고 말했다.

포스퀘어의 API는 또한 아시아의 몇몇 차량 공유 회사들이 활용하고 있다.

일본 최대의 여행 앱인 트레블저팬와이파이는 여행자들에게 먹고 마실 최선의 장소를 알려주며 200,000곳에 달하는 와이파이 핫스팟에 대한 상세 정보를 제공한다.

와이어앤와이어리스의 CTO인 겐지 소마는 "포스퀘어 API에 연결하는 것은 간단하며 쉬운데 확장성이 큰 제품에 즉시 활용할 수 있다"면서 "전 세계 거의 모든 장소가 포스퀘어 데이터베이스에 수록되어 있음을 다시 한 번 확인할 수 있어서 우리는 언제나 최고의 장소를 추천할 수 있다"고 말했다.

포스퀘어는 아시아 현지 팀의 확대를 발표했는데 이들은 현장 기술 지원을 제공하고 유창한 현지어를 구사하며 위치 정보 제품을 설계할 때 파트너들과 긴밀하게 협력한다. 책임자들은 하기와 같다:

제레미 가이거, 아시아태평양 지역, 법인 사업 책임자

제레미는 데이터에 기반을 둔 기업용 기술 회사들을 중국, 한국, 일본, 인도, 호주와 동남아시아에 진출시킨 15년 이상의 경험을 가지고 있다. 전에 리테일리전스 창업자이자 CEO였던 제레미는 모바일 위치 데이터의 힘과 아시아 기업 고객들의 니즈를 잘 알고 있다.

앨런 우, 수석 사업 개발 매니저

바이두, 레노보, 델과 노키아에서 연마한 앨런의 전문성을 통해 그 수가 급격하게 증가하고 있는 국제적인 개발사와 인터넷 및 하드웨어 회사들이 포스퀘어와 맺는 관계가 심화된다.

최현일, 수석 기술 거래처 매니저

최현일 매니저는 한국을 기반으로 하는 네이버와 일본을 기반으로 한 라인에서 기술, 제품 및 현장 적용 업무와 독일 기반 SAP의 중국 진출에 핵심 역할을 수행했던 수년의 경험을 가지고 있다.

포스퀘어: 포스퀘어는 위치 정보를 통해 풍성한 소비자 경험을 제공하고 기업의 결정을 알려주는 기술을 개발한 회사이다. 포스퀘어는 삼성, 애플, 트위터, 레딧과 기타 100,000개의 개발사에 위치 데이터를 제공한다. 또한, 포스퀘어의 기업용 솔루션에는 핀포인트, 어트리뷰션, 필그림SDK와 포스퀘어애널리틱스가 있는데 이를 통해 기업들은 목표 고객을 이해하고 그들과의 연결을 유지할 뿐만 아니라 상시 트래픽과 광고의 성공 여부를 측정할 수 있다.

연락처:

Jesse Lane

포스퀘어

전화 +1-646-380-4813

이메일 press@foursquare.com

출처: 포스퀘어(Foursquare)

Foursquare Expands Presence In Asia With Partnerships With Tencent, Samsung, LG, Carousell And More

-- New office in Singapore and growing team sign marquee deals

NEW YORK and SINGAPORE, June 27, 2017 /PRNewswire/ -- Foursquare [http://www.enterprise.foursquare.com/ ], the location intelligence company, today announced new and expanded partnerships with industry-leading companies in Asia. The company also announced its new Singapore offices where Foursquare's growing Asia team is based.

Asia is Foursquare's fastest-growing market outside the U.S., with nearly a dozen partnerships that leverage Foursquare's location intelligence to build contextually-aware solutions for AI, AR, O2O, ride-sharing, messaging and more. Hundreds of companies already leverage Foursquare's enterprise and advertising products around the globe, from Apple and AT&T to Unilever.

Foursquare is now the exclusive location partner for WeChat globally outside of China. Consumers who use the app to chat with friends can add a location or tag a Moments post with a place and see address, tips and other venue details. Tencent also leverages Foursquare tech in its other social apps QQ and Qzone, where users outside of China use Foursquare to share their location with friends, or choose a location when posting an update.

Other partners in the social networking space in Asia that leverage Foursquare include the global app Path―a check-in app that's widely popular in Indonesia―and Momo, the Chinese social network. Foursquare is Momo's sole location provider outside of China.

Foursquare's deep integration with Samsung showcases the company's ability to enhance new mobile phones. Whenever a person with the Galaxy S8 and S8+ takes a photo, the image is attached to the specific location using Foursquare's Places database of more than 105M venues around the globe. The phone also serves up contextually relevant locations for those who are searching for a place to eat, drink or explore.

Foursquare technology is also powering the phone calendar feature for LG; appointment locations are based on the Foursquare database, which also helps users find convenient meeting locations nearby.

Carousell, one of the world's largest mobile marketplaces, is using Foursquare location to help buyers and sellers identify nearby places to meet and exchange goods or payment.

"At Carousell, we connect people so they can buy and sell pre-loved items. Foursquare and its expertise in location-based services helps us connect our Carousellers more effectively, making it all the more convenient to get the items they always wanted," said Lucas Ngoo, Co-founder & CTO, Carousell.

Foursquare's API also powers several ride-hailing companies in Asia.

Travel Japan WiFi, one of the country's top travel apps, helps direct travelers to the best places to eat and drink and provides details on 200,000 Wi-Fi hotspots.

"It is simple and easy to integrate the Foursquare APIs, which immediately resulted in a highly-scalable product," said Kenji Soma, CTO of Wire and Wireless Co. "We are also reassured that nearly every place in the world is in the Foursquare database, so we can deliver top-notch recommendations, always."

Foursquare announced the expansion of its Asia-based team, who offer on-the-ground technical support and local language fluency, and work hand-in-hand with partners as they design location-powered products. The leadership includes:

Jeremy Geiger, Head of Enterprise Business, Asia-Pacific

Jeremy has more than 15 years of experience bringing data-oriented enterprise technology companies into China, Korea, Japan, India, Australia and SE-Asia. Formerly the Founder & CEO at Retailigence, Jeremy understands the power of mobile location data and the needs of Asian enterprise customers.

Allen Wu, Senior Business Development Manager

Allen's expertise, honed from years at Baidu, Lenovo, Dell and Nokia, expands and deepens Foursquare's relationships with a rapidly growing number of international developers and internet and hardware companies.

Hyounil Choi, Senior Technical Account Manager

Hyunil has years of experience in technical, product and implementation roles at Korea-based Naver and Japan-based LINE, and played a key role in Germany-based SAP's expansion in China.

About Foursquare: Foursquare is a technology company that enriches consumer experiences and informs business decisions through location intelligence. Foursquare powers location data for Samsung, Apple, Twitter, Reddit and 100,000 other developers. Foursquare's business solutions also include Pinpoint, Attribution, Pilgrim SDK and Foursquare Analytics, which empower brands to understand and connect to targeted audiences as well as measure foot traffic and advertising success.

Contact:

Jesse Lane

Foursquare

+1-646-380-4813

press@foursquare.com

Source: Foursquare

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2017/06/27 09:31 송고

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