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[PRNewswire] Belstaff, 런던 남성 패션 주간에 2018 봄/여름 컬렉션 선보여

송고시간2017-06-13 09:47

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(런던 2017년 6월 12일 PRNewswire=연합뉴스) 파리 다카르 랠리(Paris Dakar Rally) 선수들의 웅장한 모험과 여행에서 영감을 받은 Belstaff의 2018 봄/여름 남성 의류 및 여성 의류 라인은 통일성을 띤다. 선수들은 극단적인 조건을 통과해 미지의 영역을 밟는데, 그 과정에서 여러 가지 다양한 문화, 기후 및 지형을 만난다. 이번 컬렉션에서는 현대적인 기능성 섬유에 복고풍 스포츠 그래픽과 프린트를 혼합하여 이를 표현했다.

(사진: http://mma.prnewswire.com/media/521498/Belstaff_Fashion_Week.jpg )

1970년대 말과 1980년대 초에서 영감을 받은 파리 다카르 랠리는 경주라기보다는 자기 발견의 여정에 가깝다. 용감하고 꿋꿋한 선수만이 이 여정을 완료할 수 있다. 선수들은 바로 다음 코너에서 어떤 것이 자신을 기다릴지 전혀 알 수 없다. 이번 컬렉션에서는 이와 같은 예측 불가능성을 표현한다. 다계절 기술 혁신이 풍부하게 반영된 이 컬렉션은 고급스러운 섬유와 대담한 프린트에 기능성을 혼합했다. 선수들이 통과한 수많은 나라와 지형은 Belstaff에게 완벽한 영감이 됐고, Belstaff는 그 영감을 바탕으로 모든 기후에서 우수한 보호성과 착용성을 발휘하는 새롭고 가벼운 첨단 모듈성 스타일을 선보였다.

Belstaff 크리에이티브 디렉터 Delphine Ninous은 “이번 컬렉션에 사용된 새로운 기술, 섬유 및 제작 방식에서 자사 설립자 Eli Belovitch의 개척 정신을 발견할 수 있다”면서 “자사는 현대 소비자를 위해 고전적인 실루엣을 재해석하고, 자사 브랜드의 현대성을 반영하는 새로운 스타일을 추구함으로써 끊임없이 진화하는 상징적인 아우터웨어를 만들고 있다. 이 컬렉션 또한 여름철에 어울리는 더욱 생생하고 대담한 다채로운 제품을 선보인다”고 설명했다.

또한, 이 컬렉션은 햇볕에 그을린 듯한 부드러운 파스텔부터 구리와 햇볕에 탄 오렌지의 대담한 색조까지 아우르는 색깔 선택을 통해 북아프리카 풍경의 낭만을 포착한다. 복고풍에서 영감을 받은 스포츠웨어를 패턴과 프린트에 병치시킴으로써 즉흥성을 표현했다. 더불어 아프리카 색에 영향을 주고, 아프리카 색에서 영향을 받는 서구 의류의 정신도 표현했다.

Belstaff는 런던의 상징적인 건물 Somerset House에 새로 추가된 Lancaster Rooms에서 컬렉션을 선보였다. 귀빈들은 영국의 대표적인 워털루 브릿지를 통해 입장했다. 천장이 높고, 처음 설치된 아치형 창문이 그대로 남아있는 이곳은 가공되지 않은, 허물어져 가는 공간을 보여준다. 이 공간은 전체 블록이 띠는 색의 현대적인 파편과 병치되어 이 컬렉션의 생생한 성격을 보여준다. 한편, 아프리카 풍경 속의 개념적인 모래 언덕은 모델 사진에 적합한 배경을 제공한다.

Belstaff CEO Gavin Haig는 “자사는 크리에이티브 디렉터 Delphine의 새로운 리더십에 따라 멋지고, 상징적이며, 영국의 유산이 반영된 자사 브랜드의 현대화를 선보였다”라며 “혁신, 기능성, 색깔 및 새로운 재료에 초점을 맞춘 Delphine은 자사의 위대한 93년 역사를 존중하는 동시에, 항상 미래를 주시하며, 국제적이고 현대적인 도시 모험가들을 위한 제품을 디자인함으로써 자사 브랜드에 대한 강력한 미학적 해석을 제시한다”고 말했다.

BELSTAFF 소개

Belstaff는 모험 정신이 깃들고, 자유를 갈망하는 독립적 정신의 보호를 지향하는 영국의 현대적인 전통 브랜드다. 두려움 없는 모험가나 스타일리쉬한 고객들은 93년의 오랜 역사에서 오늘날과 진취적인 미래에 굳건하게 자리 잡은 현대적인 생활방식에 적합한 Belstaff의 의상을 만나볼 수 있다.

Belstaff는 런던에 본사와 쇼룸을, 뉴욕, 밀라노 및 뮌헨에 쇼룸을 두고 있다. Belstaff는 현재 뉴 본드 스트리트에 위치한 플래그십 매장, 유럽과 미국 및 아시아의 12개 매장, 전 세계 곳곳에 있는 선별된 도매 유통, 그리고 웹사이트 www.belstaff.com을 통해 판매된다.

출처: Belstaff

Belstaff Presents the Spring Summer 18 Collections at London Fashion Week Men's

LONDON, June 12, 2017/PRNewswire/ -- For Spring Summer 18 Menswear and Womenswear are unified, inspired by the epic adventure and journey of the riders of the Paris Dakar rally. Travelling through extreme conditions, it was in these uncharted territories that riders encountered many different cultures, climates and terrains which translates into the collection, mixing modern performance fabrics with retro sports graphics and prints.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/521498/Belstaff_Fashion_Week.jpg )

Taking inspiration from the late 70s and early 80s era, the rally was less about the race and more a voyage of self-discovery, with riders needing courage and fortitude to complete the journey, never knowing what was to greet them around the next corner. This sense of the unpredictable is very much represented in this collection, rich in multi-seasonal technological innovation, mixing luxurious fabrics and bold prints with functionality. The many countries and terrains the rally passed through provided the perfect inspiration for Belstaff to showcase new modular, lightweight and highly technical styles that are protective and wearable in all climates.

"The pioneering spirit of Belstaff's founder Eli Belovitch can be seen through the developments in this collection in the new technology used, in the fabrics and construction. Our iconic outerwear continues to evolve, with classic silhouettes reinterpreted for the modern consumer, and new styles showcasing the modernity of the brand. The collection also celebrates a more graphic and bold colourful offering for the summer season ," explains Creative Director, Delphine Ninous.

The collection also captures the romance of the North African landscape through a colour palette ranging from soft sun-bleached pastels to the bold hues of copper and burnt orange. A sense of spontaneity is projected, with patterns and prints juxtaposed with retro-inspired sportswear, and of Western clothing influencing and being influenced by African colours.

Belstaff showcased the collections in the iconic London venue of Somerset House, in the newly opened wing, the Lancaster Rooms, with guests arriving via the British landmark of Waterloo Bridge. The raw and dilapidated space with high ceilings and original arched windows is juxtaposed with modern shards of block colours, evoking the graphic nature of the collection while the conceptual sand dunes of the African landscape provide the setting for the model vignettes.

"Through Delphine's new leadership as Creative Director we are proud to showcase the modernisation of our incredible, iconic and British heritage brand. Focusing on innovation, functionality, colour and new materials Delphine delivers a strong aesthetic interpretation of the brand into product, respecting our great 93-year history but always looking forward, designing for our global modern urban adventurer, said Gavin Haig, CEO Belstaff.

About BELSTAFF:

Belstaff is a modern British heritage brand steeped in the spirit of adventure, protecting independent spirits to venture free. In Belstaff, the fearless explorer and the stylish alike will discover clothing for a contemporary lifestyle influenced by Belstaff's rich 93 year history, yet firmly rooted in the present and forever forward-looking.

Belstaff is headquartered in London and showrooms reside there and in New York, Milan and Munich. Belstaff is currently sold through its flagship on New Bond Street, and twelve stores in Europe, the United States and Asia, through select wholesale distribution worldwide and on www.belstaff.com

Source: Belstaff

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