본문 바로가기 검색 바로가기 메뉴 바로가기
배너
배너

[실시간뉴스]

최종업데이트YYYY-mm-dd hh:mm:ss
검색

[PRNewswire] 그루포캄파리, 초우량기업 불독진 인수

-- 전액 현금 인수를 통해 약 7천만 달러를 주주들에게 배분하며 향후의 정산 절차를 통해 추가적인 혜택 제공도 고려

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뉴욕 및 런던 2017년 2월 3일 PRNewswire=연합뉴스) 불독진(BULLDOG Gin)과 그루포캄파리(Gruppo Campari)는 그루포캄파리가 비상장 기업인 불독런던드라이진의 대부분 자산 5,500만 달러와 약 340만 달러에 이르는 잠재적 부채와 운영 자금을 인수하는 확정 계약을 체결했다고 오늘 발표했다. 이 거래를 통해 불독의 대차대조표에 표시된 보유 현금과 기타 자산을 인수하며 이로써 인수 종료일에 불독의 주주들에게 약 7천만 달러를 지급하는데 이는 불독이 2016년 한 해 동안 벌어들인 수익의 5.7배에 해당하는 금액이다. 불독은 그 외에 정산 금액을 받을 수도 있으며 2021년까지 목표 달성에 따라 지급되는데 이는 전체 인수가액을 상당히 증대시키는 잠재적인 수치이다. 이 정산 금액은 2019, 2020 및/또는 2021년에 대한 현재의 계획과 예상치를 초과 달성하는 판매액에 기반을 두어 산출된다.

사진 - http://mma.prnewswire.com/media/375912/bulldog_london_dry_gin_iconic_bottle.jpg

그루포캄파리는 동사 글로벌트래블리테일 등 자신의 유통망을 통해 2014년 이후 불독진을 유통해왔으며 이는 2020년 동 브랜드 소유권 인수에 콜옵션이 부가된 5년 독점 계약에 기인한 것이다. 그루포캄파리는 거래 조건의 재협상 이후 동 브랜드 구매를 추진했다. 새로운 구조의 거래를 통해 그루포캄파리는 매력적인 자금 제안을 확보하게 되었으며 마케팅 전략뿐만 아니라 브랜드 구축 업무를 완벽하게 관리함으로써 향후의 전체 성장 잠재력을 발휘하게 된다.

2007년 미국에서 출시하고 그 이후 유럽에 진출한 불독진은 엄청난 성장을 기록했으며 이제 전 세계 프레미엄 진 분야 4위(그 이상)에 올랐으며(IWSR) 연간 성장률 부문에서 가장 빠른 전 세계 프레미엄 진*이 되었다. 저 유명한 용기와 풍겨 나오는 감귤 향이 특징인 불독은 전 세계 프레미엄 진과 보드카 애호가들의 마음을 여전히 사로잡고 있으며 현재 전 세계 95개국에서 판매 중인데 유럽에 특히 집중되어 있다. 스페인, 베네룩스, 독일, 영국, 글로벌트래블리테일과 미국이 현재 동사의 가장 큰 시장이다. 불독은 2016년 9L 상자로 150,000개가 출하되었으며 1,200만 달러 이상의 순 매출을 달성했는데 이는 전년 동기 대비 각각 24%와 22%가 늘어난 수치이다.

불독진은 기업가 겸 전 JP모건 투자은행가인 앤슈먼 보라가 2007년 만들었다. 보라씨는 일정 기간 설립자/브랜드대사 자격을 유지하면서 재직할 예정이며 "불독은 내가 늘 사랑을 쏟아 부은 대상이었으며 그루포캄파리와 같은 신망 있는 조직에 불독의 권리를 넘기게 되어 무척 기쁘다"면서 "지난 몇 년 동안 바로 그 전문적인 조직과 협력하게 되어 보람이 있었으며 이 브랜드가 새로운 보금자리를 찾아 계속 발전할 것임을 확신하고 있다"고 언급했다.

*2010~2015년 복합연간성장률(CAGR), IWSR 2016

자문사

앨런트라(ALANTRA)가 유일한 금융자문사로 군더슨 데트머 스터프 빌레뉘버 플랭클린 앤드 해치지언, LLP(Gunderson Dettmer Stough Villeneuve Franklin & Hachigian, LLP)가 본 거래의 법률자문사로 불독을 위해 일했다. 시들리 오스틴(Sidley Austin)이 그루포캄파리의 법률자문사로 활동했다.

불독진

지금도 운영 중이며 전세계에서 가장 오래된 영국의 진 양조장에서 수제로 만드는 불독런던드라이진은 다양한 향을 부드럽고 균형 잡힌 진 감각을 통해 최대로 믹스한 모던 스타일의 프레미엄 진이다. 최고 품질의 영국산 밀과 물로 빚은 불독은 부드러우며 감귤향이 첫 향기로 나오는 균형 잡힌 향을 풍기기 위해 구리 증류기를 통해 여러 번에 걸쳐 증류된다. 열두 가지로 믹스된 식물은 엄정하게 선정된 재배자들이 공급하며, 라벤더, 백양귀비, 용안과 연꽃잎이 불독의 독특한 향을 주고 감초, 아몬드, 흰붓꽃, 계피, 노간주, 안젤리카, 고수와 레먼을 베이스로 블렌딩하여 만든다. 불독진은 최고의 부드러움을 자랑하는 진으로서 종래의 관습에 도전하고 현대의 애주가들에게 새롭고 대담한 취향을 완벽하게 체화시켜 현대와 전통을 완벽하게 균형 맞춘 프레미엄 화이트 진으로 일컬어진다. 불독은 와인애호가매거진(Wine Enthusiast Magazine)으로부터 최고의 진 중 하나로 선정되었다.

기업가 겸 전 JP모건 투자은행가인 앤슈먼 보라가 설립한 불독은 뉴욕에 기반을 두고 있으며 비상장 기업이다. 불독은 전 세계 95개 국가에서 구할 수 있다.

불독진은 알코올도수가 40%이며 전 세계에서 선정된 소매점포에서 모든 크기로 구할 수 있다.

www.BULLDOGgin.com

Sarah@BULLDOGgin.com에서 Sarah Soni를 접촉하기 바란다.

그루포캄파리[http://www.camparigroup.com/en ]

그루포캄파리는 전 세계 주류 산업의 주요 기업체로서 50종이 넘는 프레미엄급과 슈퍼 프레미엄 급 브랜드 포트폴리오를 보유하며 글로벌, 리저널과 로컬 판매망으로 나누어 공급한다. 동 그룹의 핵심인 글로벌 판매망에는 에이퍼롤[http://www.aperol.com/?http://www.aperol.com/ ], 애플턴이스테이트[http://www.appletonestate.com/ ], 캄파리[http://www.campari.com/ ], SKYY[http://www.skyy.com/ ], 와일드터키[http://www.wildturkeybourbon.com.au/ ]와 그랜드마르니에가 있다. 동 그룹은 1860년 설립되었으며 현재 전 세계 프레미엄 주류 업계의 6위 업체이다. 동 그룹은 세계적인 유통망을 보유하고 있으며 전 세계 190개 이상의 나라에서 판매 중으로 유럽과 미주 시장을 주도하고 있다. 그룹의 성장 전략은 강력한 브랜드 구축과 브랜드와 기업의 선별적인 인수를 통한 외부 성장으로 유기적인 통합 성장을 목표로 한다.

이탈리아의 밀라노에 본부를 둔 캄파리는 전 세계에 18개의 양조장과 4곳의 와이너리를 보유하고 있으며 19개국에 자체 유통망을 가지고 있다. 동 그룹의 직원은 약 4,000명이다. 모기업인 데이비드캄파리-밀라노S.p.A.(Davide Campari-Milano S.p.A. (로이터즈 CPRI.MI - 블룸버그 CPR IM))의 주식은 2001년부터 이탈리아증시에 상장되어 있다. 상세한 정보가 필요할 경우 www.camparigroup.com/en를 방문하기 바란다.

당사의 브랜드를 책임감 있게 즐기기 바란다.

출처: 불독진(BULLDOG Gin)

Gruppo Campari acquires super-premium BULLDOG Gin

-- All-cash transaction will result in distribution to shareholders of approximately USD 70 million, plus potential additional future consideration of an earn-out

NEW YORK and LONDON, Feb. 2, 2017 /PRNewswire/ -- BULLDOG Gin and Gruppo Campari announced today the signing of a definitive agreement under which Gruppo Campari will acquire most of the assets of BULLDOG London Dry Gin, an independently owned brand, for USD $55 million plus the assumed liabilities and working capital for approximately USD $3.4 million. The deal leaves cash-on-hand and other assets on BULLDOG's balance sheet, resulting in approximate proceeds of $70 million at closing to BULLDOG's shareholders, a multiple of 5.7x BULLDOG's full-year 2016 revenue. Additionally, BULLDOG may receive an earn-out, payable upon the achievement of certain targets through 2021, potentially significantly increasing the total consideration. The earn-out is based on sales exceeding current plan and forecasts in 2019, 2020, and/or 2021.

Photo - http://mma.prnewswire.com/media/375912/bulldog_london_dry_gin_iconic_bottle.jpg

Gruppo Campari has distributed BULLDOG Gin since 2014 through its own distribution network, including the Global Travel Retail channel, by virtue of an exclusive five-year agreement with an attached call option to acquire ownership of the brand in 2020. Following a renegotiation of the deal terms, Gruppo Campari accelerated its purchase of the brand. The new deal structure enables Gruppo Campari to achieve a financially attractive proposition, allowing it to fully exploit the brand's growth potential going forward by taking full control of the marketing strategy as well as the brand building initiatives.

Launched in the USA in 2007 and subsequently in Europe, BULLDOG Gin has experienced a meteoric rise and is the #4 premium (and above) gin in the world (IWSR) and also the fastest growing premium gin in the world* by annual growth rate. With its iconic bottle and distinctive citrus forward flavour profile, BULLDOG continues to win the hearts of premium gin and vodka lovers across the globe; the brand is available today in 95 countries, with a strong concentration in Europe. Spain, Benelux, Germany, the UK, Global Travel Retail, and the USA are currently the brand's largest markets. BULLDOG Gin shipped ~150,000 9L cases and achieved net sales of USD $12+ million in 2016, increases of 24% and 22% year-over-year, respectively.

BULLDOG Gin was created in 2007 by entrepreneur and former JP Morgan investment banker, Anshuman Vohra. Mr. Vohra, who will stay on for a period of time in a Founder/Brand Ambassador capacity, commented, "BULLDOG has always been a labour of love for me, and I'm quite pleased to hand over control of BULLDOG to a venerable institution, such as Gruppo Campari. I've had the pleasure of working with their very professional organization for the last few years and am confident the brand will continue to excel in its new home."

*Compound annual growth rate (CAGR) 2010-2015, the IWSR 2016

Advisors

ALANTRA acted as exclusive financial advisor and Gunderson Dettmer Stough Villeneuve Franklin & Hachigian, LLP acted as legal advisor to BULLDOG on this transaction. Sidley Austin acted as legal advisor to Gruppo Campari.

About BULLDOG Gin

Hand-crafted at the world's oldest continuously functioning gin distillery in England, BULLDOG London Dry Gin is modern-style premium gin with a smooth, balanced gin with multiple layers of flavour for maximum mixability. Using the highest quality British wheat and water, BULLDOG is distilled multiple times using copper pot stills to deliver a smooth, citrus forward, balanced spirit. The bracing mix of twelve botanicals is sourced from carefully selected growers; lavender, white poppy, dragon eye and lotus leaves give BULLDOG its layer of distinction, building on a complex base blend of liquorice, almond, orris, cassia, juniper, angelica, coriander and lemon. BULLDOG Gin is an ultra-smooth gin, which challenges traditional conventions and perfectly embodies the new and bold taste profile of the modern drinker - a premium white spirit perfectly balancing the modern and traditional. BULLDOG had one of the highest ratings ever received by a gin from Wine Enthusiast Magazine.

Founded by entrepreneur and former JP Morgan investment banker, Anshuman Vohra, BULLDOG is based in New York and is privately owned. It is available in 95 countries worldwide.

BULLDOG gin is 40% ABV globally and available in all sizes at select retailers.

www.BULLDOGgin.com

Please contact Sarah Soni at Sarah@BULLDOGgin.com

About Gruppo Campari [http://www.camparigroup.com/en/index.shtml ]

Gruppo Campari is a major player in the global spirits industry, with a portfolio of over 50 premium and super premium brands, spreading across Global, Regional and Local priorities. Global Priorities, the Group's key focus, include Aperol [http://www.aperol.com/?http://www.aperol.com/ ], Appleton Estate [http://www.appletonestate.com/ ], Campari [http://www.campari.com/ ], SKYY [http://www.skyy.com/ ], Wild Turkey [http://www.wildturkeybourbon.com.au/ ] and Grand Marnier. The Group was founded in 1860 and today is the sixth-largest player worldwide in the premium spirits industry. It has a global distribution reach, trading in over 190 nations around the world with leading positions in Europe and the Americas. The Group's growth strategy aims to combine organic growth through strong brand building and external growth via selective acquisitions of brands and businesses.

Headquartered in Milan, Italy, Campari owns 18 plants and 4 wineries worldwide and has its own distribution network in 19 countries. The Group employs approximately 4,000 people. The shares of the parent company Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI - Bloomberg CPR IM) have been listed on the Italian Stock Exchange since 2001. For more information: www.camparigroup.com/en

Please enjoy our brands responsibly.

Source: BULLDOG Gin

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2017/02/03 08:59 송고

광고
댓글쓰기
배너
광고
AD(광고)
광고
많이 본 뉴스
많이 본 뉴스
종합
정치
산업/경제
사회
전국
스포츠
연예ㆍ문화
세계
더보기
AD(광고)
광고