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<PRNewswire> Ascensia Diabetes Care, 글로벌 소셜 미디어 프로젝트 개시

송고시간2016-11-14 09:11


-- 2016 세계 당뇨병의 날 지원

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(바젤, 스위스 2016년 11월 13일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘 Ascensia Diabetes Care가 당뇨병 관리에서 모바일 기술의 긍정적인 역할을 강조하는 글로벌 소셜 미디어 인식 프로젝트를 시작함으로써 세계 당뇨병의 날을 지원했다. 이 프로젝트의 목적은 소셜 미디어 채널을 통해 세계인에게 다가가고, 당뇨병 인식을 높이는 데 모바일폰을 이용함으로써 대중을 동원해 세계 당뇨병의 날을 지원하는 것이다. Ascensia Diabetes Care는 이와 같은 노력을 통해 당뇨병 환자가 병을 더 잘 이해하고 관리할 수 있도록 돕는 데 있어, 모바일 기술과 연결성이 얼마나 중요한지 보여주고자 한다.

Ascensia는 이 프로젝트의 일환으로 당뇨병이 있는 자사 직원, 건강관리 전문가 및 세계 각국의 시민이 모바일폰 화면에 ‘DIABETES(당뇨병)’이라고 표시한 장면을 사진으로 담았다. 이 프로젝트는 전 세계 시민들이 소셜 미디어 채널을 통해 이 디지털 엽서에 ‘좋아요(like)’를 표시하고, 공유하며, 그에 반응함으로써 세계 당뇨병에 날에 대한 개인적인 지원을 하도록 장려한다.

자신의 상태를 관리하고 추적하는 데 모바일기기를 이용하는 당뇨병 환자가 점점 증가함에 따라, 모바일기기를 이용한 당뇨병 관리가 증가하는 추세다. 여러 유럽 국가에서 909명의 당뇨병 환자를 대상으로 설문조사를 진행한 결과, 당뇨병 환자 중 71%가 스마트폰을 소유하고 있으며, 그중 42%가 건강이나 처방 약 정보를 위해 스마트폰을 사용했다. 또한, 건강이나 웰빙 앱을 사용하고 있는 환자 중 52%가 그 앱으로 자신의 행동이 달라졌다고 언급했다[1]. 또한, 모바일 기술 발전으로 수집 및 분석된 정보에서 통찰을 수집, 공유 및 파악하는 일이 더 쉬워졌다. 덕분에 환자들은 자신의 삶으로 원활하게 통합되는 앱을 통해 질환을 더 잘 관리할 수 있게 됐다.

Ascensia Diabetes Care CEO Michael Kloss는 “독자적인 기업으로 처음 세계 당뇨병의 날에 참여하게 돼 무척 떨린다”며 “당뇨병 인식을 높이는 데 일조하게 돼 자부심을 느낀다. 당뇨병에 100% 전념하는 자사는 당뇨병 환자의 삶을 개선하는데 열정을 쏟고 있다”고 설명했다.

2016 세계 당뇨병의 날의 주제는 ‘당뇨병 주시’다. 올해는 제2형 당뇨병의 조기 진단과 치료를 촉구하고, 심각한 합병증 위험을 줄이는데 검사의 중요성을 홍보할 예정이다. 당뇨병 관리 앱을 설치한 모바일기기를 이용하면 당뇨병 테스트와 장기 관리에 도움이 되기도 한다.

Michael 대표는 “당뇨병은 관리가 힘든 질환”이라며 “전 세계적으로 환자와 건강관리 전문가는 많은 과제를 안고 있다. 디지털 도구와 모바일기기는 당뇨병 관리를 도모하는 정확하고 실천 가능한 정보를 제공함으로써, 환자가 꾸준하게 당뇨병을 관리할 수 있도록 지원할 것이라고 확신한다”고 덧붙였다.

Ascensia의 디지털 엽서를 공유하거나 ‘좋아요’를 눌러 이 활동을 살펴보고, 세계 당뇨병의 날을 지원할 수 있다.

트위터[https://twitter.com/contourascensia ]

페이스북[https://www.facebook.com/ContourAscensia/ ]

인스타그램[https://www.instagram.com/contour_ascensia/ ]

편집자 주

Ascensia Diabetes Care 소개

Ascensia Diabetes Care는 당뇨병 환자 지원에 전념하는 세계적인 당뇨병 관리 전문업체다. Ascensia의 사명은 당뇨병 환자의 삶을 단순화하고 개선시키는 혁신적인 솔루션을 통해, 당뇨병 환자에게 힘을 주는 것이다. Ascensia는 당뇨병 환자의 일상에 긍정적인 차이를 만드는 양질의 솔루션과 도구를 개발하고자 자사의 혁신과 당뇨병 전문지식을 활용한다.

Ascensia는 세계적으로 유명한 혈당관리 시스템인 CONTOUR™ 포트폴리오를 보유하고 있다. 이 포트폴리오에 속하는 제품은 첨단 기술에 당뇨병 관리를 돕는 사용자 친화적인 기능성을 결합했다. Ascensia는 새로운 제품과 솔루션을 위한 지속적인 연구, 혁신 및 개발에 전념하고 있다. 당뇨병 커뮤니티가 신뢰하는 파트너인 Ascensia는 건강관리 전문가 및 기타 파트너와 긴밀하게 협력함으로써, 가장 높은 정확도, 정밀도 및 신뢰도 기준을 만족시키는 제품을 제공하고, 관련 규정을 준수하며, 진실되게 사업을 수행한다.

Ascensia Diabetes Care는 2016년 Bayer Diabetes Care가 Panasonic Healthcare Holdings Co., Ltd.에 매각되면서 설립됐다. Ascensia Diabetes Care는 125개국 이상에서 제품을 판매하며, 모든 국가에서 거래가 완료되면 앞으로 38개국에서 약 1천700명에 달하는 직원을 고용하고, 사업체를 운영하게 될 전망이다.

추가 정보는 Ascensia Diabetes Care 웹사이트 http://www.ascensia.com을 참조한다.

CONTOUR™는 Ascensia Diabetes Care Holdings AG의 등록 상표다.

추가 정보 문의:

Joseph Delahunty

FTI Consulting

joseph.delahunty@fticonsulting.com

전화: +44(0)20-3727-1000

참고

[1] Multichannel Consumer Health Marketing 2015. Cybercitizen Health(R) Europe 2014, Bayer EU9

출처: Ascensia Diabetes Care

Ascensia Diabetes Care Launches Global Social Media Initiative to Support World Diabetes Day 2016

BASEL, Switzerland, November 13, 2016/PRNewswire/ -- Today, Ascensia Diabetes Care is showing its support for World Diabetes Day by launching a global social media awareness initiative to highlight the positive role of mobile technology in the management of diabetes. The initiative is designed to reach a global audience via social media channels and mobilize members of the public to support World Diabetes Day by using their mobile phones to raise awareness of diabetes. Through these efforts, Ascensia Diabetes Care aims to demonstrate the importance of mobile technology and connectivity in helping people living with diabetes to better understand and manage their condition.

As part of the initiative, Ascensia has taken photos of their employees, people with diabetes, healthcare professionals and members of the public in various locations worldwide using illuminated mobile phones to spell out the word "DIABETES". The initiative encourages members of the public to like, share or react to these digital postcards from across the world on their social media channels to show individual support for World Diabetes Day.

The use of mobile devices in diabetes management is increasing, with more and more people with diabetes using their mobile devices to help manage and track their condition. A survey of 909 people with diabetes in several European countries has shown that 71% of people with diabetes own a smartphone, 42% of them are using their smartphones for health or prescription drug information and 52% of them who are using a health or wellness app say they have changed their behavior as a result[1]. Advances in mobile technology are making it easier to collect, share, and draw insights from collected and analyzed information, empowering patients to help manage their condition using applications that seamlessly integrate into their lives.

"We are very excited to be participating in our first World Diabetes Day as a standalone company," explained Michael Kloss, CEO of Ascensia Diabetes Care. "We are proud to lend our support to raising awareness for this condition. As a company that is 100% focused on diabetes, we are passionate about helping to improve the lives of people with diabetes."

The theme of World Diabetes Day 2016 is "Eyes on Diabetes", promoting the importance of screening to encourage early diagnosis and treatment of type 2 diabetes, and help reduce the risk of serious complications. The use of mobile devices with diabetes management apps may help support testing and long-term management of diabetes.

Michael added, "Diabetes is a difficult disease to manage and there are many challenges for patients and healthcare professionals across the world. We believe that digital tools and mobile devices have the potential to help individuals consistently track their condition, by providing accurate, actionable information that may facilitate diabetes management."

To see this activity and lend your support for World Diabetes Day by liking or sharing our digital postcards, visit Ascensia Diabetes Care's Twitter [https://twitter.com/contourascensia ] and Facebook [https://www.facebook.com/ContourAscensia/ ] and Instagram [https://www.instagram.com/contour_ascensia/ ] pages.

Notes for Editors

About Ascensia Diabetes Care

Ascensia Diabetes Care is a global specialist diabetes care company, dedicated to helping people living with diabetes. Our mission is to empower people living with diabetes through innovative solutions that simplify and improve their lives. We use our innovation and specialist expertise in diabetes to develop high quality solutions and tools that make a positive, daily difference for people with diabetes.

Home to the world renowned CONTOUR™ portfolio of blood glucose monitoring systems, our products combine advanced technology with user-friendly functionality that help people with diabetes to manage their condition. We are committed to continued research, innovation and development of new products and solutions. As a trusted partner in the diabetes community, we collaborate closely with healthcare professionals and other partners to ensure our products meet the highest standards of accuracy, precision and reliability, and that we conduct our business compliantly and with integrity.

Ascensia Diabetes Care was established in 2016 through the sale of Bayer Diabetes Care to Panasonic Healthcare Holdings Co., Ltd. Ascensia Diabetes Care products are sold in more than 125 countries. Following the close of the transaction in all countries, Ascensia Diabetes Care will have around 1,700 employees and operations in 38 countries.

For further information please visit the Ascensia Diabetes Care website at: http://www.ascensia.com.

CONTOUR™ is a registered trademark of Ascensia Diabetes Care Holdings AG.

For more information please contact:

Joseph Delahunty

FTI Consulting

joseph.delahunty@fticonsulting.com

Tel: +44(0)20-3727-1000

References

[1] Multichannel Consumer Health Marketing 2015. Cybercitizen Health(R) Europe 2014, Bayer EU9

Source: Ascensia Diabetes Care

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