본문 바로가기 검색 바로가기 메뉴 바로가기
배너
배너

[실시간뉴스]

최종업데이트YYYY-mm-dd hh:mm:ss
검색

<PRNewswire> Maison Mumm Champagne, 혁신적 신제품 Mumm Grand Cordon 공개

-- 홍콩의 첫 FIA 포뮬러 E 챔피언십 기념

-- Mumm Grand Cordon, 궁극적인 축하의 상징이 될 샴페인으로 디자인

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(홍콩 2016년 10월 10일 PRNewswire=연합뉴스) Mumm Grand Cordon이 홍콩의 첫 FIA 포뮬러 E 챔피언십을 통해 아시아에 최초로 공개됐다.

홍콩의 빅토리아 하버 프런트만큼 즐거운 시내 지역도 없다. 홍콩은 다양하고 자극으로 가득한 도시지만, 세계 최고의 포뮬러 E 선수들은 홍콩을 관광할 시간이 없었다. 포뮬러 E와 Maison Mumm 공유하는 대담성을 구현한 까다로운 경주 서킷에서 전력을 다해야 했기 때문이다. 우승을 차지한 Seb Buemi 가 새로 나온 Mumm Grand Cordon으로 우승의 건배를 들었다.

멀티미디어 배포 자료 보기:

https://www.multivu.com/players/uk/7946651-new-mumm-grand-cordon-bottle-asia

Maison Mumm은 “대담성, 우승, 축하”라는 모토에 충실하게 항상 대담한 도전과 획기적인 노력을 후원해왔다. 일례로 1904년에는 프랑스 최초의 북극 탐험대를 지휘한 모험가 Jean-Baptise Charcot를 후원했다. Maison Mumm은 경마 분야의 멜버른 컵과 켄터키 더비 그리고 항해 분야의 쥘 베른 트로피와 애드머럴 컵을 포함해 일련의 유명 스포츠 대회를 후원했다. 포뮬러 E는 그 중 가장 최근에 후원을 시작한 대회다.

Mumm Grand Cordon은 189년 Maison Mumm 역사에서 가장 혁신적인 디자인을 선보인다. 관습을 벗어난 이 제품은 전면에 레이블이 없다. 대신 병 자체에 G.H. Mumm 시그너처와 독수리 상징이 황금색으로 새겨져 있다. 또 다른 놀라운 디자인 요소는 병의 모양이다. 이 모양을 완성하기 위해 전통적인 샴페인 생산 공정에 일련의 혁신을 도입해야 했다. Mumm Grand Cordon 병에서 가장 시선을 끄는 요소는 재해석된 유명한 빨간 Cordon Rouge 띠다. 이 빨간색 띠는 올해로 140주년을 맞았으며, Mumm Grand Cordon에서 진정한 빨간 리본으로 변신했다. 놀라운 기술력 덕분에 빨간 리본으로 실제로 유리에 만입돼 있다. Mumm Grand Cordon 병은 수많은 상을 받은 디자이너 Ross Lovegrove의 작품이다. 그는 예전에도 Maison Mumm의 한정판매 사브르를 디자인한 바 있다.

경기 당일 낮에는 Mumm이 EMOTION 포뮬러 E 클럽을 찾은 수백 명의 귀빈을 환영했다. 이 클럽에서는 흥미진진한 엔터테인먼트 프로그램을 준비했는데, 이 프로그램은 경주 시뮬레이터, Mumm 믹솔로지 워크숍 및 사진 촬영 등으로 구성됐다.

Mumm 글로벌 브랜드 이사 Louis De Fautereau는 “홍콩의 포뮬러 E 경주는 자사의 신제품 Mumm Grand Cordon을 아시아에 공개하기에 완벽한 축하장”이라며 “오랜 축하 역사를 자랑하는 Mumm은 승리의 상징이 됐다”고 말했다.

Mumm Grand Cordon은 홍콩에서 가장 편재하는 장소 중 하나인 Dragon-i에서 Maison Mumm이 연 화려한 파티를 통해 홍콩에서 공식적으로 공개됐다. 600명이 넘는 VIP 귀빈이 파티에 참석했으며, 홍콩의 유명 인사 Alex Fong이 홍콩에 공식 도착하는 Mumm Grand Cordon을 촬영한 대담한 소개 영상이 상영됐다. 전직 프로 선수였던 그는 수영 선수에서 엔터테이너로 경력을 바꾸며 자신의 한계에 도전했으며, 그에 따라 Mumm 샴페인의 아방가르드 정신을 구현할 완벽한 인물로 선정됐다.

출처: Maison Mumm

Maison Mumm Champagne Unveils Revolutionary New Mumm Grand Cordon Bottle to Asia in Celebration of the Hong Kong's First FIA Formula E Championship: Designed to Become the Ultimate Icon of Celebration

HONG KONG., October 10, 2016/PRNewswire/ -- Mumm Grand Cordon unveiled in Asia for the first time during Hong Kong's first FIA Formula E championship.

City-centre locations don't come more exhilarating than Hong Kong's Victoria Harbourfront. Hong Kong is a diverse and electric city, but the world's top Formula E drivers did have no time for sightseeing as they battled on a challenging circuit which epitomizes the spirit of daring shared by Formula E and Maison Mumm. The winner Seb Buemi toasted his victory with the new Mumm Grand Cordon.

To view the Multimedia News Release, please click:

https://www.multivu.com/players/uk/7946651-new-mumm-grand-cordon-bottle-asia

True to its motto "Dare. Win. Celebrate.", Maison Mumm has always been associated with audacious challenges and ground-breaking endeavours - right back to 1904, when it supported the explorer Jean-Baptise Charcot during the first French Artic expedition. Its partnership with Formula E is the latest in a series of high-profile sporting sponsorships, which include, in horse racing, the Melbourne Cup and the Kentucky Derby and, in sailing, the Jules Verne Trophy and the Admiral's Cup.

Mumm Grand Cordon is the most innovative design in the 189-year history of Maison Mumm. Breaking with convention, the bottle has no front label - instead, the G.H. Mumm signature and eagle emblem are printed in gold directly on the glass. Another striking feature of the design is its shape, which necessitated a whole series of innovations to the traditional champagne production process. Perhaps the most eye-catching feature of the Mumm Grand Cordon bottle is its reinterpretation of the famous Cordon Rouge red sash, which is celebrating its 140th anniversary this year. On Mumm Grand Cordon, the red sash is transformed into a genuine red ribbon, which - in a feat of technology - is actually indented in the glass. The bottle of Mumm Grand Cordon was created by multi-award-winning designer Ross Lovegrove, with whom Maison Mumm previously collaborated on a limited-edition sabre.

During the day, Mumm welcomed hundreds of guests to the EMOTION Formula E Club where an exciting program of entertainment awaited. Highlights included race simulators, a Mumm mixology workshop and a photo call.

Mumm's Global Brand Director, Louis De Fautereau said: "Hong Kong's Formula E race is the perfect celebratory moment to unveil our new Mumm Grand Cordon bottle to Asia- Mumm is an icon of victory with a long history of celebration."

Mumm Grand Cordon was officially unveiled to Hong Kong at a glittering party hosted by Maison Mumm at Dragon-i, one of Hong Kong's most ubiquitous locations. More than 600 VIP guests attended the event, which featured local celebrity, Alex Fong in a daring delivery video showing the Mumm Grand Cordon officially arriving to Hong Kong. A former professional athlete who pushed boundaries during his swimming career before daring to switch careers into the entertainment business, Fong perfectly embodies the avant-garde spirit of Mumm Champagne.

Source: Maison Mumm

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/10/11 14:44 송고

광고
댓글쓰기
배너
광고
AD(광고)
광고
많이 본 뉴스
많이 본 뉴스
종합
정치
산업/경제
사회
전국
스포츠
연예ㆍ문화
세계
더보기
광고
광고