연합뉴스 본문 바로가기 메뉴 바로가기

연합뉴스 최신기사
뉴스 검색어 입력 양식

<PRNewswire> 스태디움 굿즈, 티몰 글로벌과의 독점적 파트너십 통해 중국으로 확장

송고시간2016-08-05 10:14


-- 올여름, 알리바바 그룹(ALIBABA GROUP)의 티몰 글로벌 플랫폼에 독특한 상점 개시

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뉴욕 2016년 8월 5일 PRNewswire=연합뉴스) 올여름 스태디움 굿즈(STADIUM GOODS)는, 해외 무역상들이 효과적으로 중국에서 빠르게 성장 중인 온라인 소매시장에 입점할 수 있게 하는 알리바바 그룹(Alibaba Group)의 B2C Tmall.com 사업의 연장인 티몰 글로벌(Tmall Global)과의 독점적 파트너십을 통해 폭발적인 중국 시장으로 확장할 것이다. 알리바바 생태계의 비할 데 없이 큰 규모와 범위를 활용하여 스태디움 굿즈는 수백 수천의 명성 높은 스니커즈 운동화들을 갈수록 세련되어가는 중국 소비자들에게 가져다줄 것이다.

티몰 글로벌과의 파트너십으로 인해 스태디움 굿즈는 이제 알리바바의 수억대 소비자들과의 직접적인 접근을 통한 편익을 받음과 동시에 브랜드의 희귀하고 인증받은 스니커즈를 중국의 부유한 스니커즈 마니아층에게 제공할 수 있게 될 것이다. 스태디움 굿즈의 판매자들에게 이번 파트너십은 판매 중인 스니커즈의 가시성 증가, 그리고 스니커즈가 스태디움 굿즈의 전자상거래 웹사이트, 뉴욕시 소호의 본점, 그리고 티몰 글로벌의 시장을 통해 전 세계적으로 범위를 확장할 기회를 뜻한다.

스태디움 굿즈의 공동창립자이자 최고경영자인 존 맥페터스(John McPheters)는 "스니커즈 시장의 리더로써 우리는 중국 제1의 상업지와 동업하게 되어 기쁘다. 우리는 티몰 글로벌과 스태디음 굿즈가 함께 중국 전역의 스니커즈 팬들에게 중국 고객들을 위한 가장 뛰어난 수준의 고객 경험과 정통성을 제공할 것이라 믿는다"고 했다.

2015년 가을, 스태디움 굿즈는 명성 높은 신발, 의류, 및 라이프스타일 제품의 매매에 관한 가장 뛰어나고 혁신적이며 고객서비스 지향적인 접근을 전 세계 스니커즈 팬들에게 제공하는 stadiumgoods.com의 공개와 함께 차세대 소비자 소매를 도입했다. 필적할 수 없는 수준의 고객 서비스를 미화 10억 달러대의 거대한 스니커즈 전매 산업에 제공하는 스태디움 굿즈는 전자상거래, 벤처 자금, 서비스업 배경을 통해 우수한 온라인 시장 및 맨해튼 소매현장의 오프라인 상점에 구매자와 판매자 모두가 모이도록 한 공동창립자들 존 맥페터스와 제드 스틸러(Jed Stiller)의 합작이다. 스태디움 굿즈는 현재까지 15,000켤레를 족히 넘는 가장 수요 높은 스니커즈를 판매해 왔다.

티몰 글로벌의 중국시장과 스태디움 굿즈의 파트너십은 브랜드의 전 세계적 확장과 스니커즈 소비자들의 국제사회에 대한 스태디움 굿즈의 끊임없는 헌신을 뜻한다. 고객 서비스는 브랜드 강령의 여전한 핵심 요소이며 스태디움 굿즈는 소비자들을 위해 계속해서 혁신하고 또한 소매 기술을 제공할 것이다. 더 자세한 정보는 아래의 웹사이트에서 확인할 수 있다:

데스크톱: https://stadiumgoods.tmall.hk

모바일: https://stadiumgoods.m.tmall.com

출처: 스태디움 굿즈(Stadium Goods)

Stadium Goods Expands to China With Exclusive Tmall Global Partnership

-- UNIQUE STOREFRONT LAUNCHES THIS SUMMER ON ALIBABA GROUP'S TMALL GLOBAL PLATFORM

NEW YORK, Aug. 5, 2016 /PRNewswire/ -- This summer, STADIUM GOODS will expand into the exploding Chinese marketplace through an exclusive partnership with Tmall Global, an extension of Alibaba Group's B2C Tmall.com business, which enables overseas merchants to effectively enter China's rapidly growing online retail market. Leveraging the unparalleled scale and reach of Alibaba's ecosystem, Stadium Goods will bring its hundreds of thousands of the most coveted sneakers to the increasingly sophisticated Chinese consumer.

As a result of the partnership with Tmall Global, Stadium Goods will now be able to bring the brand's hard-to-find and authenticated sneakers to the affluent sneaker aficionados in China, while benefiting from direct access to Alibaba's hundreds of millions of consumers. For sellers at Stadium Goods, this partnership signifies increased visibility to the sneakers they're selling and an opportunity for their sneakers to live on Stadium Goods' e-commerce website, its flagship Soho retail store in NYC, as well as Tmall Global's marketplace?expanding the reach of their sneakers globally.

"As a leader in the sneaker marketplace, we're excited to be partnering with China's most premier destination for selling and buying. We believe together, Tmall Global and Stadium Goods will offer sneaker enthusiasts throughout China the most premium level of customer experience and authenticity for the Chinese consumer," says John McPheters, Stadium Goods Co-Founder and CEO.

In Fall 2015, Stadium Goods ushered in the next generation of consumer retail with the unveiling of stadiumgoods.com, offering sneaker enthusiasts around the world the most premium, innovative and customer service-focused approach to buying and selling highly coveted footwear, apparel and lifestyle goods. Providing an unmatched level of customer service to the massive billion-dollar sneaker resale industry, Stadium Goods is the brainchild of co-founders John McPheters and Jed Stiller, who pulled from their e-commerce, venture capital and hospitality backgrounds to bring both buyers and sellers an impeccable online marketplace as well as a brick and mortar shop in the hotbed of Manhattan's retail scene. To date Stadium Goods is home to well over 15,000 pairs of the most highly desired sneakers.

Stadium Goods partnership with Tmall Global's China marketplace marks the global expansion of the brand and the continuing commitment by Stadium Goods to the international community of sneaker consumers. Customer service remains to be an integral part of the brands mission and Stadium Goods will continue to innovate and bring the market the best in retail technology for their consumers. Please visit the sites below for more information:

Desktop: https://stadiumgoods.tmall.hk

Mobile: https://stadiumgoods.m.tmall.com

Source: Stadium Goods

댓글쓰기
에디터스 픽Editor's Picks

영상

뉴스
댓글 많은 뉴스