연합뉴스 본문 바로가기 메뉴 바로가기

연합뉴스 최신기사
뉴스 검색어 입력 양식

<PRNewswire> Thomsons Online Benefits, SaaS 업체로 장기 성장 위한 입지 구축

송고시간2016-07-11 17:02


-- Darwin™, 빠르게 성장하는 미화 100억 달러 규모의 글로벌 HCM 시장에서 선두주자로 자리 잡아

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(런던 2016년 7월 11일 PRNewswire=연합뉴스) 글로벌 직원 복리후생 및 직원 몰입도 소프트웨어를 공급하는 SaaS(Software as a Service) 업체 Thomsons Online Benefits(“Thomsons” 또는 “그룹”)이 2015년 12월 31일 마감 12개월 기간에 대한 실적을 발표했다.

(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150610/748352 )

운영 하이라이트

- 인적자본관리(Human Capital Management, HCM) 시장에서 Darwin™이 굴지의 글로벌 직원 복리후생관리 및 몰입도 기술 솔루션으로 자리를 잡았다.

  -- Darwin™ 최종 사용자 60% 증가

  -- 상위 10위 글로벌 기술업체 중 7개, 상위 10위 글로벌 브랜드 중 6개가 Darwin™ 사용

  -- Darwin™, 80개국 이상에서 25개 언어로 사용

- ADP, Xerox Global Benefits Services 및 Mercer 등, 가장 규모가 크고 존경받는 글로벌 HCM 서비스 제공업체 중 3곳이 그룹의 주요 글로벌 파트너가 됐다.

- 고객 유지율 98%를 이어갔으며, 유럽 기업의 경우에는 고객 유지율 100%를 달성했다.

- NGA Human Resources와의 관계를 확대하고, NGA Human Resources의 유럽 기업과 아시아 사업까지 포함하게 됐다.

재정 하이라이트

- 수익 £3천240만(2014년 £3천200만)을 달성했다. 이는 영국에 기반을 둔 풀 서비스 중개, 기술 및 행정 업체에서 글로벌 SaaS 가입 기반 서비스 업체로의 성공적인 전환을 나타낸다.

  -- 2012년 이후 소프트웨어 관련 수익 33% CAGR 증가

  -- SaaS 수익 36% 증가 - 이 증가세는 EMEA 고객과 다국가 글로벌 기업의 증가에 기인

  -- 다국가 글로벌 기업 거래를 통한 SaaS 계약이 50%를 차지

  -- 글로벌 수익 54% 증가. 글로벌 수익은 전체 수익 중 거의 20% 차지

- EBITDA* £4천500만 (2014년 £5천700만)은 사업 전환을 반영한다.

- EBITDA* 현금 전환율 141%

- 현금 £1천230만 (2014년 £1천260만)의 견실한 대차대조표

전망

- EMEA는 물론 글로벌 기업 부문에서도 2016년 견고한 파이프라인이 예상된다.

- 새로운 파트너십을 통해 규모를 확장하고, 새로운 채널을 확보했다. 이는 매출 증가로 이어질 것으로 기대된다.

- 현재 갱신율로 볼 때, 향후 5년 동안 수익 가시성**이 무려 £1억4천100만에 달할 전망이다.

* EBITDA는 이자, 세금, 감가상각비 및 법인세 공제 이전의 수익을 말한다.

** 향후 5년 동안의 수익 가시성은 그동안의 고객 갱신율을 바탕으로 하는 기존 고객에서 발생하는 계약 수익 및 그동안의 실적을 바탕으로 하며, 이들 고객과 계약하는 서비스에서 반복적으로 발생하는 이용료 수익으로 구성된다.

CEO Michael Whitfield는 다음과 같이 언급했다.

“자사는 단 3년 만에 대체로 커미션을 바탕으로 하는 국내 기업에서 확장성을 갖춘 다국적 SaaS 기업으로 전환했다. 자사는 규모를 확장하고, 전환 과정에서 수익성을 유지하고자 상당한 금액을 투자했고, 자사의 대표적인 플랫폼 Darwin™을 업계 최고로 만들었다.”

“2015년은 자사에 있어 환상적인 한 해였다. 국제적으로 Darwin™ 사용 범위를 확장한 고객 수가 매우 증가했다. 이는 접근성이 높고, 안전하며, 매력적인 디지털 방식으로 복리후생 혜택을 받고자 하는 직원들의 수요를 비롯해 자국이 아닌 해외에서 빠르게 사업을 확장하는 과정에서 위험과 비용을 통제하고자 하는 기업들의 수요까지 반영한 것이다.”

“2015년에는 자사의 파트너 전략도 큰 변화를 겪었다. 자사는 몇몇 중요 다국적 유통 파트너를 확보했으며, 이들은 향후 5년 동안 자사의 성장을 지원하는 강력한 추진력이 될 것이다.”

“HCM 시장은 자동화를 통해 효율성을 높이고자 클라우드 기반 기술을 계속 모색하고 있으며, 소비자 등급의 직원 경험과 중앙식 분석 결과를 제공한다.”

“직원 복리후생은 조직이 상당한 경쟁 이점을 확보할 수 있는 영역이다. 자사의 Darwin™은 필요한 솔루션을 제공하는 명백한 시장 선두주자가 됐다.”

“자사는 앞으로도 빠르게 성장할 것으로 예상하는 견고한 판매 파이프라인을 통해 실질적인 추진력을 확보했다. 또한, 자사 파트너가 견인력을 확보하고, 자사가 이들 파트너를 통해 더 많은 새로운 계약을 체결함에 따라 새로운 계약 건으로 전환하고 있다.”

“자사의 Darwin™ 소프트웨어는 이미 전 세계적으로 동종 최고의 플랫폼으로 인정받고 있다. 자사는 튼튼한 재정 실적, 세계 최고의 기업으로 포진된 고객 명단 및 확장성이 높고 견고한 SaaS 전략을 바탕으로 가장 성공적인 단계를 맞이하고 있다.”

편집자 주

Thomsons은 글로벌 직원 복리후생과 직원 몰입도 소프트웨어를 제공하는 세계적인 기업이다. 수상 이력을 자랑하는 Thomsons의 Darwin™은 포괄적이고 자동화된 직원 복리후생관리 서비스를 제공하는 세계 굴지의 플랫폼이다. Darwin™은 80개국 이상에서 25개 언어로 직원의 사망 시점까지 직원과 복리후생을 연계한다. 상위 10개 기술업체 중 7개를 포함해, 세계 주요 기업이 Darwin™을 사용하고 있다.

Darwin™은 직원 몰입도, 위험 관리, 비용 관리 및 복리후생관리 간소화 등을 포함해 다양한 직원 복리후생과 보상 수요를 충족시키는 맞춤 솔루션을 제공한다.

Thomsons은 보상과 인정 기술 부문에서 최고의 발전도를 인정받아 명예로운 Brandon Hall Group 금상을 받았다. 이를 포함해, Thomsons이 받은 상은 103개에 달한다.

Thomsons은 글로벌 고객 기반에 서비스를 제공하고자 영국, 루마니아, 싱가포르 및 미국에 지사를 두고 있다.

문의:

Thomsons Online Benefits

+44 (0) 203 328 4000

Michael Whitfield, Chief Executive Officer

Paul Smolinski, Chief Financial Officer

Instinctif Partners

+44 (0) 207 457 2020

Adrian Duffield / Lauren Foster

출처: Thomsons Online Benefits

Thomsons Online Benefits Positioned for Long Term Growth as SaaS Business

-- Darwin™ establishes leading position in fast growing $10bn global HCM market

LONDON, July 11, 2016/PRNewswire/ -- Thomsons Online Benefits ("Thomsons" or "the Group"), the SaaS (Software as a Service) provider of global employee benefits and employee engagement software, announces its full year results for the 12 months to 31 December 2015.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150610/748352 )

Operational highlights

- Darwin™ established as leading global employee benefits management and engagement technology solution for the Human Capital Management (HCM) market

  -- End users of Darwin™ up 60%

  -- Seven of top 10 global tech companies and six out of top 10 global brands use Darwin™

  -- Darwin™ live in more than 80 countries in 25 languages

- Three of the largest and most respected global HCM service providers now major global partners: ADP, Xerox Global Benefits Services and Mercer

- 98% client retention maintained, with 100% in Enterprise clients

- Extended relationship with NGA Human Resources, includes its European Enterprise and Asia businesses

Financial highlights

- Revenue £32.4m (2014: £32.0m) reflects transformation to a Global SaaS subscription based services business from a UK full service broking, technology and administration business

  -- 33% CAGR growth in software related revenue since 2012

  -- SaaS revenue up 36% - driven by larger EMEA and multi-country Global Enterprise clients

  -- 50% of SaaS bookings from multi-country Global Enterprise deals

  -- International revenue up 54% - now accounting for nearly 20% of total revenue

- EBITDA* £4.5m (2014: £5.7m) reflects business shift

- EBITDA* cash conversion rate 141%

- Strong balance sheet with cash of £12.3m (2014: £12.6m)

Outlook

- Strong 2016 pipeline - in both EMEA and Global Enterprise

- New partnerships create scale and open up new channels - driving sales

- Significant revenue visibility** of £141m over next five years, based on current renewal rate

* EBITDA is earnings before interest, tax, depreciation and amortisation

** Revenue visibility over the next five years comprises contracted revenue from existing clients, based on historical client renewal rates, plus recurring fee revenue for services yet to be contracted with these clients, based on historical performance

Michael Whitfield, Chief Executive Officer commented:

"In just three years, we have transformed Thomsons from a domestic, largely commission based, operation into a scalable multinational SaaS business. We have significantly invested into the business to enable scale, remained profitable throughout our transition and established our flagship platform, Darwin™ as the global industry leader.

"2015 was a tremendous year for us. There was a significant increase in the number of our clients extending their use of Darwin™ internationally. This reflected both employees' demands to have their benefit offerings delivered digitally in a highly accessible, secure and engaging way, and employer demands to control risks and costs as their businesses expand rapidly outside of their home territories.

"2015 also saw a sea-change in our partner strategy as we secured several significant multi-national distribution partners who will help turbo-charge our growth over the next five years.

"The HCM market continues to look to cloud based technologies to drive efficiencies through automation, provide consumer grade employee experiences and centralised analytics.

"Employee benefits is an area where organisations can achieve significant competitive advantages, and Darwin™ has become the clear market leader to deliver the required solution.

"We have real momentum, with a robust sales pipeline which we expect to continue to grow rapidly and convert into new bookings, particularly as our partners gain traction and we increase the number of new business wins through them.

"Thomsons' Darwin™ software is already globally acknowledged as best of breed. With our strong financial pedigree, stable full of the world's best logos and a highly scalable and robust SaaS strategy, we are well set to enjoy our most successful phase to date."

Note to Editors

Thomsons is the global provider of global employee benefits and employee engagement software. Our award-winning software, Darwin™, is the leading, global platform delivering end-to-end, automated, employee benefits administration. It connects employees with their benefits throughout their lives, in over 80 countries and 25 languages, and is used by the world's leading employers, including seven of the top ten technology companies.

Darwin™ provides a tailored solution to meet a variety of employee benefit and reward needs including employee engagement, managing risk, controlling costs and streamlining benefits administration.

Thomsons has received its 103rd industry award, including the prestigious Brandon Hall Group gold award for Best Advance in Rewards and Recognition Technology.

Thomsons has teams in the UK, Romania, Singapore and the US to enable it to service its global client base.

Enquiries:

Thomsons Online Benefits

+44 (0) 203 328 4000

Michael Whitfield, Chief Executive Officer

Paul Smolinski, Chief Financial Officer

Instinctif Partners

+44 (0) 207 457 2020

Adrian Duffield / Lauren Foster

Source: Thomsons Online Benefits

댓글쓰기
에디터스 픽Editor's Picks

영상

뉴스
댓글 많은 뉴스