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<PRNewswire> 미국에 상륙한 Mumm Grand Cordon

-- 가장 대담한 샴페인 출시 행사

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뉴욕 2016년 6월 15일 PRNewswire=연합뉴스) Maison Mumm이 자사의 혁신적인 새 샴페인 병 Mumm Grand Cordon을 미국에서 공식 출시했다고 발표했다. Maison Mumm은 “대담하게 도전하고, 승리하고, 자축한다”는 모토에 걸맞게, 맨해튼에서 가장 대담하고 환상적인 샴페인 출시 행사를 열었다.

멀티미디어 배포 자료 보기:

http://www.multivu.com/players/uk/7860051-mumm-grand-cordon-arrives-in-the-us/

놀라움

Maison Mumm이 뉴욕에 있는 최고의 창조 기술 본거지인 Lightbox에서 자사의 획기적인 샴페인 Mumm Grand Cordon을 공식적으로 공개했다. 이번에 출시된 이 샴페인은 디지털 영상에서 현실로 이어지는 환상적인 순서로 발표됐다. 이날 행사에는 유명 배우 켈란 루츠와 Mumm 셀러 마스터 Didier Mariotti 등이 참석했다. 켈란 루츠가 시간에 쫓기며 행사장으로 샴페인을 운반하는 동안, 대중은 그 아슬아슬한 여정을 거의 실시간으로 지켜봤다. Maison Mumm이 몰입 경험을 선사한 것이다. 영상의 마지막 장면에서 켈란 루츠가 오토바이를 타고 행사장에 도착하는 그 시점과 때를 맞춰, 현실에서도 켈란 루츠가 오토바이를 타고 새 샴페인을 선보이며 화려하게 행사장으로 입장했다. 이로써 역사상 가장 대담한 샴페인 공개 장면이 연출된 것이다.

첨단

새 샴페인 출시를 기념해 제작된 영상 ‘The Daring Delivery’는 최첨단 기법(특히 1인칭POV)으로 촬영돼, 관객이 처음부터 액션에 몰두하도록 하는 몰입 경험을 연출한다. 관객은 켈란과 Didier의 여정을 따라가며, 이들이 느낀 감정을 자신도 느낀다. Didier Mariotti는 샴페인 셀러 마스터로는 최초로 저돌적인 스카이다이빙을 하고, 켈란 루츠는 오토바이를 타고 맨해튼을 질주한다.

켈란 루츠는 “나는 내가 아주 대담한 사람이라고 생각한다. 나는 정기적으로 암벽 등반을 하고 오토바이를 탄다. 그래서 Mumm이 가장 대담한 샴페인 공개 행사에 참여할 것을 제안했을 때, 바로 승낙했다”며 “내 한계에 도전할 수 있는 프로젝트를 찾는 경향이 있다. Daring Delivery 프로젝트는 내가 체험하지 못했던 새로운 경험들을 안겨줬다. 브루클린 옥상들을 넘어다니며 파쿠르를 하고, 쾌속정을 타고 뉴욕 항을 가로질렀다”고 말했다.

기념

Maison Mum은 이 환상적인 새 샴페인 공개 순간을 기념하고자 슈퍼모델 Chanel Iman, DJ/model Alexandria Richards, DJ Chelsea Leyland 및 기타 뉴욕에 기반을 둔 다양한 운동선수와 유명인사를 포함해 120명이 넘는 VIP를 행사에 초대했다. Maison Mumm 직원들은 켈란 루츠가 새 샴페인을 들고 행사장에 도착하기 전까지 새 샴페인이 전혀 공급되지 않은 척함으로써, 새 샴페인 공개 순간을 더욱 특별하게 만들었다. DJ Chelsea Leyland가 독점 출연하고, Mum의 역사에서 가장 파열적인 샴페인이 공개된 이날 저녁 행사는 에너지가 폭발하는 예상치 못한 순간을 향한 Maison Mumm의 계속되는 집념을 보여주는 좋은 사례다.

켈란 루츠가 출연한 ‘Daring Delivery’는 유튜브[https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI ]에서 볼 수 있다. 이 영상은 대담했던 새 샴페인 공개 순간을 체험할 기회를 제공한다.

혁신적

Mumm Grand Cordon은 189년에 달하는 Maison Mumm 역사에서 가장 혁신적인 디자인을 선보인다.

이 샴페인을 전통을 깨고 앞면에 레이블을 붙이지 않았다. 대신 글라스에 황금색으로 G.H. Mumm 시그너처와 독수리 엠블렘을 인쇄했다. 이 샴페인의 또 다른 놀라운 디자인 요소는 형태다. Maison Mumm은 이 형태를 완성하기 위해 전통적인 샴페인 생산 과정에 일련의 혁신을 도입했다.

Mumm Grand Cordon 병에서 가장 눈길을 끄는 특징은 올해로 140주년을 맞은 붉은 색의 유명한 Cordon Rouge 장식띠의 재해석이다. Mumm Grand Cordon에서 이 붉은 장식띠는 새빨간 리본으로 변신하고, 이 리본은 첨단 기술을 통해 글라스에 새겨졌다.

Mumm Grand Cordon 병은 여러 상을 받은 디자이너 Ross Lovegrove가 디자인했다. 그는 Maison Mumm와 협력하여 한정판매 사브레를 디자인한 적도 있다.

선구적

Maison Mumm은 대담한 새 병을 출시하며 1980년대처럼 미국 시장 1위를 탈환할 계획이다. Maison Mumm은 설립 3년만인 1830년에 첫 제품을 출시하며 북미 샴페인 시장을 개척했다. 1881년에는 뉴욕에서 Cordon Rouge 레이블(붉은색의 대각선 장식띠를 갖춘)을 등록했고, 1900년에는 그 유명한 광고 슬로건 ‘Mumm's the Word’를 공개했다. Mumm은 엄청난 성공을 거뒀고, 1913년에는 미국에서 무려 100만 병에 달하는 샴페인을 판매했다.

Daring Delivery 영상 보기: https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI

(사진: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378430 )

출처: Maison Mumm

The Most Daring Champagne Delivery: Mumm Grand Cordon Arrives in the US

NEW YORK, June 15, 2016/PRNewswire/ -- Maison Mumm is proud to announce the official launch in the US of Mumm Grand Cordon, its revolutionary new champagne bottle. True to its motto - "Dare. Win. Celebrate." - the pioneering Champagne House staged its most daring champagne delivery ever, with the new bottle arriving in Manhattan in spectacular style…

To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/players/uk/7860051-mumm-grand-cordon-arrives-in-the-us/

BREATHTAKING

Maison Mumm officially unveiled its revolutionary bottle Mumm Grand Cordon at Lightbox, the premier creative tech space in New York. The new bottle was presented in a breathtaking sequence that segued from a digital film to real life, and featured the noted actor Kellan Lutz and Mumm Cellar Master Didier Mariotti. Maison Mumm offered an immersive experience to the public who lived almost in real time Kellan Lutz racing against the clock to deliver the bottle to the celebration venue. In the final sequence of the film, attendees saw Kellan Lutz on a motorcycle arriving at the venue, which also coincides with his grand entrance with the bottle on a motorcycle in real life to the party for one of the most daring deliveries of a champagne bottle ever.

CUTTING-EDGE

The Daring Delivery was shot using cutting-edge techniques - in particular first-person POV - to create an immersive experience that engrosses the audience in the action from the beginning. Viewers are transported through both Kellan and Didier's journeys, actually feeling what it is like to be Didier Mariotti as he makes a daredevil skydive - a world first for a champagne cellar master! -, or Kellan Lutz as he races through the streets of Manhattan on a motorcycle.

"I consider myself a very daring person - I regularly rock climb and ride motorcycles - so when Mumm asked me to take part in the most daring champagne delivery I was up for the challenge!" said Kellan Lutz. "I tend to seek out projects that challenge me to push my boundaries so the Daring Delivery project opened me up to new experiences I have not done before, like parkouring across Brooklyn rooftops and driving a speedboat through the New York harbor."

CELEBRATION

To celebrate this spectacular delivery moment at the celebration, the House gathered more than 120 VIPs, including supermodel Chanel Iman, DJ/model Alexandria Richards, DJ Chelsea Leyland and various other New York athletes and celebrities. Maison Mumm once again enhanced the delivery moment as staff pretended that the champagne was not available until Kellan Lutz arrived at the event with the new bottle in hand. The evening was an example of Maison Mumm's on-going commitment to unexpected and high-energy moments with the exclusive participation of DJ Chelsea Leyland and the reveal of the most disruptive bottle in the history of champagne.

The "Daring Delivery" starring Kellan Lutz is now available on YouTube [https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI ], where audiences will be invited to re-live the daring delivery for themselves.

REVOLUTIONARY

Mumm Grand Cordon is the most innovative design in the 189-year history of Maison Mumm.

Breaking with convention, the bottle has no front label - instead, the G.H. Mumm signature and eagle emblem are printed in gold directly on the glass. Another striking feature of the design is its shape, which necessitated a whole series of innovations to the traditional champagne production process.

Perhaps the most eye-catching feature of the Mumm Grand Cordon bottle is its reinterpretation of the famous Cordon Rouge red sash, which is celebrating its 140th anniversary this year. On Mumm Grand Cordon, the red sash is transformed into a genuine red ribbon, which - in a feat of technology - is actually indented in the glass.

The bottle of Mumm Grand Cordon was created by multi-award-winning designer Ross Lovegrove, with whom Maison Mumm previously collaborated on a limited-edition sabre.

PIONEERING

With the launch of its daring new bottle, Maison Mumm is setting out to reclaim its US leadership position of the 1980s. The House was a pioneer of champagne in North America, with its first shipment dating back to 1830, just three years after it was founded. In 1881, the Cordon Rouge label - with its diagonal red sash - was registered in New York, while in 1900, the House launched its famous advertising slogan "Mumm's the Word". So successful was it, that by 1913, Mumm was selling an impressive one million bottles of champagne in the US.

To relive the Daring Delivery adventure : https://youtu.be/IKG2TQ5i2LI

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378430 )

Source: Maison Mumm

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/06/16 10:34 송고

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