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<PRNewswire> 좋은 맛과 영양 간의 완벽한 조합 요하는 고양이 사료가 필요


-- Mars Petcare 소속 월썸 연구소와 호주 시드니 대학 실시 연구, 맛과 영양 모두 고양이의 사료 선택에 영향 미쳐

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(브뤼셀 2016년 6월 15일 PRNewswire=연합뉴스) 오늘 Mars Petcare가 발표한 연구 결과에 따르면, 애완용 고양이는 맛보다는 영양을 기준으로 사료를 선택하는 법을 배우게 된다고 한다. 오늘 Royal Society Open Science(http://rsos.royalsocietypublishing.org/lookup/doi/10.1098/rsos.160081)에 발표된 이 연구는 고양이가 시간이 흐름에 따라 사료의 지방과 단백질 함량을 파악하고, 균형 잡힌 지방과 단백질 비율을 맞추기 위해 섭취량을 조절한다는 사실을 확인했다.

(사진: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160530/373317 )

월썸 연구소, Mars Petcare 및 호주 시드니 대학의 연구원들은 지방과 단백질 비율을 다양하게 섞은 고양이 사료를 제공했다. 이 고양이 사료는 생선, 토끼, 오렌지의 세 가지 맛으로 제공됐다. 고양이들은 처음 이 사료를 접했을 때 맛을 기준으로 선호도를 보였다. 그러나 시간이 지남에 따라 영양 구성을 파악하게 되고, 맛과는 상관없이 균형 잡힌 단백질과 지방 비율을 기준으로 사료를 선택했다.

Mars Petcare 소속 월썸 연구소의 연구원이자 이번 연구의 주 저자인 Adrian Hewson-Hughes는 이 연구 결과가 고양이 사료 개발에 대한 시사점을 제공한다고 언급했다. 그는 “Mars Petcare는 이번 연구 결과를 바탕으로 좋은 맛은 물론 장기적으로 고양이가 계속 섭취하고자 하는 적절한 영양 구성을 갖춘 고양이 사료 개발에 필요한 정보를 추가로 확보했다”며, “이는 이미 우리가 알고 있는 영양 지식에 반영될 것”이라고 밝혔다. 이어 그는 “자사는 위스카스, 쉬바 및 로얄 캐닌 같은 브랜드를 바탕으로, 무엇보다 고양이가 좋아하는 형태로 적절한 영양을 공급하는 사료를 개발할 계획”이라고 덧붙였다.

월썸은 애완동물 영양과 인간-동물 상호작용 분야에서 획기적인 결과를 발표해온 Mars Petcare의 국제적인 과학연구센터다.

월썸 연구소(R) 소개

50년 이상 된 혁신적 과학 연구소인 월썸 센터는 반려동물의 영양과 건강에 관한 연구를 수행하는 최첨단의 선도 연구기관이다. 영국 레스터셔에 있는 Mars, Incorporated의 유명한 최첨단 과학 연구소인 월썸 센터는 실용적인 방식으로 반려동물이 필요로 하는 것을 충족시키는 혁신적 제품을 개발하는 데 필요한 지식을 발전시킨다. 월썸 센터는 1963년 첫 번째 독창적인 연구 논문을 발표한 이래, 반려동물 영양, 인간과 동물의 상호작용 분야에서 중요한 혁신을 수도 없이 만들었으며, 600건이 넘는 동료검토 학술논문을 비롯해 1,700건이 넘는 논문을 발표했다. 오늘날 월썸 센터는 세계 최고의 과학 협회들과 지속해서 협력하고 있으며, 반려동물을 위한 더 나은 세상을 만들고자 하는 Mars Petcare 사업부의 비전을 도모하고, 위스카스, 페디그리, 뉴트로, 시저, 쉬바, 로얄 캐닌 같은 주요 Mars 브랜드를 지원하는 과학과 전문지식을 공급하고 있다.

Mars, Incorporated 소개:

1911년 Frank C. Mars는 워싱턴주 타코마에 위치한 자신의 부엌에서 최초의 Mars 캔디를 만들면서 제과업체 Mars의 첫 뿌리를 심었다. 1920년대 Forrest E. Mars, Sr.가 아버지의 사업에 합류했고, 두 부자는 MILKY WAY(R) 바를 출시했다. 1932년 Forrest, Sr.는 “모든 이해관계자에게 상호 혜택”을 창출하고자 하는 목적에 따라 기업을 설립하고자 하는 꿈을 안고 영국으로 건너갔다. 이는 오늘날 Mars, Incorporated의 초석으로 작용하고 있다. 버지니아주 맥클린에 기반을 둔 Mars는 순 매출이 330억 달러를 넘으며, 애완동물사료, 초콜릿, 리글리, 식품, 음료, 심바이오사이언스 등 여섯 개의 사업 부문을 운영하고 있다. 원칙을 실천하고 업무 성과를 통해 인간과 환경을 위해 유익한 변화를 만드는 것을 목적으로 하고 있으며, 전 세계적으로 7만5천여 명의 직원이 일하고 있다.

추가 정보는 웹사이트 http://www.mars.com, facebook.com/mars, twitter.com/marsglobal, youtube.com/mars를 참조한다.

출처: Mars Petcare

New Study Reveals Cat Foods Need the Perfect Combination of Great Flavour and Nutrition

-- Research by scientists at the WALTHAM Centre for Pet Nutrition - part of Mars Petcare - and the University of Sydney, Australia shows flavour and nutrition both influence how cats choose their food

BRUSSELS, June 15, 2016/PRNewswire/ -- A study unveiled today by Mars Petcare has revealed that domestic cats learn to choose their food based on nutrition rather than flavour. The study published in Royal Society Open Science (insert link) today confirms that over time cats learn about the fat and protein content in their food and regulate their intake to reach a target ratio of these nutrients.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160530/373317 )

Scientists at WALTHAM Centre of Pet Nutrition, Mars Petcare, and the University of Sydney, Australia offered cats foods with various ratios of fat and protein flavoured with fish, rabbit or orange. When first presented with the foods, the cats showed a preference based on flavour. However, over time they learnt about the nutrient composition and selected foods in order to reach a target ratio of protein and fat, regardless of flavour.

Adrian Hewson-Hughes from the WALTHAM Centre for Pet Nutrition at Mars Petcare, and lead author of the study said the findings have implications for the development of foods for cats: "This research has enabled Mars Petcare to understand more about developing foods for cats with both appealing flavours and the appropriate nutrient composition that ensures cats continue to eat foods in the long-term. This in turn feeds into what we already know about nutrition - and through our brands such as WHISKAS, SHEBA and ROYAL CANIN we are committed to developing pet foods that first and foremost ensure cats have access to the right nutrition in a format they enjoy."

WALTHAM is the global scientific research centre for Mars Petcare delivering breakthroughs in pet nutrition and the science of human-animal interactions.

About the WALTHAM Centre for Pet Nutrition:

Celebrating over 50 years of innovative science, the WALTHAM Centre for Pet Nutrition serves as a leading scientific authority in advancing the frontiers of research into the nutrition and health of companion animals. Located in Leicestershire, England, the renowned state-of-the-art science institute for Mars, Incorporated generates knowledge that enables the development of innovative products that meet pets' needs in a practical way. Since the publication of its first original research in 1963, WALTHAM has pioneered many important breakthroughs in the field of pet nutrition and human-animal interaction, resulting in more than 1,700 publications, including over 600 peer-review scientific papers. Today, WALTHAM continues to collaborate with the world's foremost scientific institutes, driving Mars' Petcare vision to create A Better World for Pets and providing the science and expertise that underpins leading Mars brands such as PEDIGREE(R), WHISKAS(R), ROYAL CANIN(R), Banfield Pet Hospital, and IAMS(R), CESAR(R), NUTRO(R), SHEBA(R), DREAMIES(R) and EUKANUBA(R).

About Mars, Incorporated:

In 1911, Frank C. Mars made the first Mars candies in his Tacoma, Washington kitchen and established Mars' first roots as a confectionery company. In the 1920s, Forrest E. Mars, Sr. joined his father in business and together they launched the MILKY WAY(R) bar. In 1932, Forrest, Sr. moved to the United Kingdom with a dream of building a business based on the objective of creating a "mutuality of benefits for all stakeholders" - this objective serves as the foundation of Mars, Incorporated today. Based in McLean, Virginia, Mars has net sales of more than $33 billion, six business segments including Petcare, Chocolate, Wrigley, Food, Drinks, Symbioscience, and more than 75,000 Associates worldwide that are putting its Principles into action to make a difference for people and the planet through its performance. For more information, please visit http://www.mars.com. Follow us: facebook.com/mars, twitter.com/marsglobal, youtube.com/mars.

Source: Mars Petcare

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/06/15 19:06 송고

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