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<PRNewswire> 에어비퀴티와 닛산 자동차, 서비스 공급 계약 갱신

송고시간2016-06-09 17:17


-- 2013년부터 에어비퀴티와 닛산은 닛산커넥트 인포테인먼트 프로그램을 성공적으로 50개 이상 국가와 폭넓은 파트너 생태계로 확장

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(시애틀 2016년 6월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 커넥티드 카 서비스 제공의 국제적인 리더인 에어비퀴티(R)(Airbiquity(R)[http://www.airbiquity.com/ ])는 오늘 닛산커넥트(SM) 모바일 앱(NissanConnect(SM) Mobile Apps)과 인피니티 인터치™ 앱(Infiniti InTouch™ Apps) 인포테인먼트 프로그램 서비스를 전 세계적으로 제공한다는 닛산 자동차(Nissan Motor Corporation)와의 계약을 2020년까지 지속하기로 갱신했다. 현재의 자동차 산업 인포테인먼트 열풍의 시작인 2013년에 처음 개시된 에어비퀴티와 닛산은 닛산커넥트 모바일 앱과 인피니티 인터치 앱 인포테인먼트 프로그램이 56개국의 28개 모델과 다양한 범위의 기재 공급회사 및 콘텐츠 제공자들을 거쳐 닛산과 인피니티의 수백만 대 차량을 지원하도록 성공적으로 확장됐다.

로고 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150224/177305LOGO

닛산커넥트 모바일 앱과 인피티니 인터치 앱 인포테인먼트 프로그램의 개발은 획기적인 기술과 탁월한 사용자 경험을 대량 생산 차량에 도입하고 외부 제공자들과 협력하여 프로그램 계획을 달성하겠다는 닛산 약속의 또 다른 예다. 이 프로그램 현실화의 중심에는 에어비퀴티의 인포테인먼트 딜리버리(Infotainment Delivery) 오퍼링과, 닛산커넥트 모바일 앱과 인피니티 인터치 앱 인포테인먼트 서비스 사용자 경험이 최신이고 경쟁사와 차별화되도록 해줄 엔드 투 엔드 솔루션 배치와 260만 개의 무선(over-the-air 또는 OTA) 인포테인먼트 시스템 및 콘텐츠 제공자 응용프로그램 업데이트 적용을 책임지는 클라우드 기반의 서비스 공급 플랫폼인 코레오™(Choreo™)가 있다.

에어비퀴티의 회장이자 최고경영자인 캄야르 모인자데(Kamyar Moinzadeh)는 "3년간의 프로그램 개발 이후 에어비퀴티는 앞으로 10년간 닛산자동차를 위한 인포테인먼트 서비스 공급의 제공을 지속하게 되어 영광"이라며 "빠르게 진화하는 시장에서 우리 팀은 고객들에게 가장 혁신적인 기술을 제공하고자 항상 미래를 내다본다. 우리는 닛산이 자동차 인포테인먼트의 리더쉽 역할을 유지하도록 돕고자 닛산과 협력하는 것을 고대한다"고 했다.

닛산의 커넥티드카 및 자율주행 부서(Connected Car & Autonomous Drive Division)의 본부장이자 프로그램 담당자인 존 쉬노스(John Schnoes)는 "닛산은 에어비퀴티와의 파트너십 연장을 통해 우리의 현재와 미래의 고객들을 계속해서 지원하게 되어 기쁘다"고 했다.

에어비퀴티의 코레오 서비스 공급 플랫폼은 유연하고 확장가능한 커넥티드 카 서비스 공급을 클라우드로부터 제공한다. 코레오는 전통적이거나 떠오르고 있는 커넥티드 카 서비스에 필수적인 차량 시스템, 연결성 장치, 통신 네트워크, 백 오피스 IT 시스템, 그리고 콘텐츠 및 서비스 제공자의 다양한 스펙트럼을 통합한다. 코레오의 개방형 구조 설계는 엔드 투 엔드 서비스 공급 및 구성품 단계 통합을 둘 다 현존하는 서비스와 다수 공동 클라우드에서 가용하게 한다. 6백만 대 이상의 차량이 매일 코레오에 접속하며 매달 수억 개의 거래를 발생한다.

닛산커넥트(SM) 모바일 앱(NissanConnect(SM) Mobile Apps)프로그램에 관한 더 자세한 정보는 이곳[http://www.nissanusa.com/connect/FAQ?tool=footer.connect.link2 ]에서 확인할 수 있다.

인피니티 인터치™ 앱(Infiniti InTouch™ Apps)프로그램에 관한 더 자세한 정보는 이곳[http://www.infinitiusa.com/intouch ]에서 확인할 수 있다.

에어비퀴티의 인포테인먼트 공급 오퍼링에 관한 더 자세한 정보는 이 영상[https://www.youtube.com/watch?v=u2s_0_mhSyU&feature=youtu.be ]에서 확인할 수 있다.

에어비퀴티(Airbiquity)에 관하여

에어비퀴티는 커넥티드 자동차 서비스 분야의 세계적인 리더이며 자동차 텔레매틱스 기술의 개발과 엔지니어링의 선구자이다. 에어비퀴티는 업계에서 가장 앞선 클라우드 기반 커넥티드 카 서비스 공급 플랫폼인 "코레오™(Choreo™)"를 통해 커넥티드 카의 비전을 오늘에 실현한다. 에어비퀴티와의 파트너십을 통해 자동차 제조사, 티어원급 공급자와 모바일 네트워크 운영사들은 60여 개국의 고객들의 안전성, 효율성, 편의성과 인포테인먼트에 관한 필요들을 충족하는 확장성 있고 관리 가능한 커넥티드카 솔루션을 공급하고 있다. 에어비퀴티에 관한 더 자세한 정보는 해당 웹사이트(www.airbiquity.com)에서 확인할 수 있다. 에어비퀴티(Airbiquity)는 에어비퀴티주식회사(Airbiquity Inc.)의 상표이다.

문의:

크리스틴 쉐이데거(Kristin Scheidegger)

에어비퀴티(Airbiquity) PR

1-206-344-3133

media@airbiquity.com

출처: 에어비퀴티(Airbiquity)

Airbiquity And Nissan Motor Corporation Renew NissanConnect Infotainment Program Service Delivery Agreement

-- Since 2013, Airbiquity and Nissan Have Successfully Scaled the NissanConnect Infotainment Program to Over 50 Countries and a Wide Partner Ecosystem

SEATTLE, June 9, 2016 /PRNewswire/ -- Airbiquity(R) [http://www.airbiquity.com/ ], a global leader in connected car service delivery, today announced it has renewed an agreement with Nissan Motor Corporation to continue global service delivery for the NissanConnect(SM) Mobile Apps and Infiniti InTouch™ Apps infotainment programs beyond 2020. Initially launched in 2013 at the forefront of the current wave of automotive industry infotainment deployments, Airbiquity and Nissan have successfully scaled the NissanConnect Mobile Apps and Infiniti InTouch Apps infotainment programs to support millions of vehicles from the Nissan and Infiniti brands, spanning 28 models across 56 countries, and a diverse range of hardware suppliers and content providers.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150224/177305LOGO

Deployment of the NissanConnect Mobile Apps and Infiniti InTouch Apps infotainment programs is another example of Nissan's commitment to bringing innovative technology and superior user experiences to mass-market vehicles, and working with outside suppliers to achieve program goals. Central to making this program a reality is Airbiquity's Infotainment Delivery offering and Choreo™ cloud-based service delivery platform, responsible for end-to-end solution deployment and the execution of over 2.6 million over-the-air (OTA) infotainment system and content provider application updates so that the NissanConnect Mobile Apps and Infiniti InTouch Apps infotainment service user experience is current and differentiated from competitive automakers.

"After three years of program deployment Airbiquity is honored to continue providing infotainment service delivery for Nissan Motor Corporation into the next decade," said Kamyar Moinzadeh, President and CEO of Airbiquity. "In a rapidly evolving market our team is always looking ahead to ensure we're providing the most innovative technology to our customers. We look forward to working with Nissan to help them maintain a leadership role in automotive infotainment."

"Nissan is pleased to continue to support our current and future customers by extending our partnership with Airbiquity," said John Schnoes, Nissan Division GM & Program Director, Connected Car & Autonomous Drive Division.

Airbiquity's Choreo service delivery platform provides flexible and scalable connected car service delivery from the cloud. Choreo integrates the diverse spectrum of vehicle systems, connectivity devices, communication networks, back office IT systems, and content and service providers required for traditional and emerging connected car services. Choreo's open architecture design enables both end-to-end service delivery or component level integration into existing services and multi-party clouds. Over six million vehicles connect to Choreo daily, generating hundreds of millions of monthly transactions.

To learn more about the NissanConnect(SM) Mobile Apps program, click here [http://www.nissanusa.com/connect/FAQ?tool=footer.connect.link2 ].

To learn more about the Infiniti InTouch™ Apps program, click here [http://www.infinitiusa.com/intouch ].

To learn more about Airbiquity's Infotainment Delivery offering view this video [https://www.youtube.com/watch?v=u2s_0_mhSyU&feature=youtu.be ].

About Airbiquity

Airbiquity is a global leader in connected vehicle services and pioneer in the development and engineering of automotive telematics technology. Airbiquity enables the vision of connected car today with the industry's most advanced cloud-based connected car services delivery platform: "Choreo™." Working in partnership with Airbiquity, automakers, tier one suppliers, and mobile network operators are delivering scalable and manageable connected car services meeting the safety, efficiency, convenience, and infotainment needs of their customers in over 60 countries around the world. Learn more about Airbiquity at www.airbiquity.com. Airbiquity is a trademark of Airbiquity Inc.

CONTACT:

Kristin Scheidegger

Airbiquity PR

1-206-344-3133

media@airbiquity.com

SOURCE: Airbiquity

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