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<PRNewswire> ACI 백서, 공항에서 가장 강력한 비항공 수익 동력원은 고객 서비스

송고시간2016-04-25 08:07

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(몬트리올, 2016년 4월 25일 PRNewswire=연합뉴스) 국제공항협회(Airports Council International, ACI)가 고객 서비스 품질이 공항의 비항공 수익에 미치는 영향을 분석하고, 새로운 백서 결과를 발표했다.

(사진: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160421/358746LOGO )

ACI World 회장 Angela Gittens는 “ACI의 공항 서비스 품질 조사와 분석 결과에 따르면, 대부분 공항에서 고객 서비스를 우선으로 할 때 비항공 수익에 가장 큰 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다”라며 “이는 트래픽 증가나 상업 공간 확장보다 훨씬 더 높은 투자 수익으로 이어진다”라고 말했다.

이 백서는 전 세계 다양한 규모의 공항 약 300곳에서 매년 55만 명이 넘는 승객들을 대상으로 실시하는 연례 ACI ASQ 국제 조사를 바탕으로 한 것이다. 거기에 연례 ACI 공항 경제학 조사에서 나온 결과가 이 백서를 더욱 뒷받침한다.

분석 결과에 따르면, 고객 서비스 수준을 높이는 것이 소매 공간을 1% 늘리는 것보다 수익 창출에 유의적으로 더 효과적이라고 한다.

- 승객 트래픽이 1% 증가하면 비항공 수익이 0.7~1% 증가한다.

- 상업 공간이 1% 늘어나면 비항공 수익이 0.2% 증가한다.

- 승객 만족도가 1% 증가하면 비항공 수익이 1.5% 증가한다.

이 백서는 비항공 수익을 높일 수 있는 가장 효과적인 경로에 관한 중요한 지침을 공항에 제공한다. 이 백서의 핵심 결과는 승객들이 만족할수록 더 많이 지출한다는 것이다. 규모에 상관없이 전 세계 모든 공항은 ASQ 데이터를 기반으로 서비스 실적을 분석하고, 투자 대상을 공략함으로써 전체 서비스 품질을 가장 효과적으로 높일 수 있다.

ACI World 회장 Gittens는 “물론 공항마다 투자 프로그램을 결정하는데 당면하는 문제들이 다르다”라며 “하지만 고객 서비스가 최적의 경로가 될 수 있는데도 불구하고 트래픽과 소매 공간을 주요 수익 동력원으로 인식하는 공항들이 많다”라고 언급했다. 그는 “ASQ 프로그램이 제공하는 심층적인 맞춤 데이터는 각 공항이 서비스 품질을 최대한 높일 수 있는 경로를 제시할 뿐만 아니라, 신중하게 공략한 투자에 대해 최고의 수익을 낼 수 있도록 지원한다”라고 설명했다.

ASQ에 관한 추가 정보는 http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Home을 참조한다.

2015 ASQ 결과: http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Awards/Current-Winners.

미디어 문의

Ryan White

Manager, Communications

ACI World

전화: +1-514-373-1226

이메일: rwhite@aci.aero

출처: Airports Council International (ACI)

ACI White Paper: Customer Service is the Airport's Strongest Driver of Non-aeronautical Revenue

MONTREAL, April 25, 2016/PRNewswire/ -- Airports Council International (ACI) announces the key findings of a new white paper analyzing the influence of customer service quality on airports' non-aeronautical revenue.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160421/358424 )

"ACI's Airport Service Quality research and analysis suggests that, for most airports, prioritizing customer service results in the greatest positive impact on non-aeronautical revenue - it can potentially deliver an even greater return on investment than can be achieved through traffic increases or expansion of commercial space," says Angela Gittens, Director General, ACI World.

The white paper is based on the ACI ASQ annual global survey carried out at almost 300 airports of various sizes across the world and surveying over 550,000 passengers per year. The white paper is further supported by data generated from the annual ACI Airport Economics Survey.

The analysis found that raising customer service levels can be significantly more effective in driving revenue-more effective even than a 1% increase in retail space:

- A 1% increase in passenger traffic drives a non-aeronautical revenue increase ranging from 0.7% to 1%.

- A 1% increase in commercial space drives an increase in non-aeronautical revenue of 0.2%.

- A 1% increase in passenger satisfaction levels delivers an increase of 1.5% in non-aeronautical revenue.

The white paper provides crucial guidance to airports on the most effective path toward raising non-aeronautical revenue, with the key learning from the paper being that satisfied passengers spend more. Airports of all sizes across the world are able to utilize ASQ data to analyze their service performance and target their investment to drive the most effective enhancement of overall service quality.

"Of course, each airport faces unique issues in determining its investment programme, but many airports instantly seize upon traffic and retail space as the key engines of revenue growth when in fact customer service may well be the optimal route," continued Director General Gittens. "The in-depth tailored data provided by the ASQ programme not only gives each airport its own pathway to maximizing service quality, but also helps deliver the best return on its carefully targeted investment."

For more information on ASQ, please visit http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Home.

2015 ASQ results : http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Awards/Current-Winners.

Media contact

Ryan White

Manager, Communications

ACI World

Telephone: +1-514-373-1226

Email: rwhite@aci.aero

Source: Airports Council International (ACI)

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