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<PRNewswire>Mobileum, 자사의 사기대응분석 기능에 광고사기 통제 추가


-- 이제 사기대응분석 기능을 통해 광고주가 광고지출을 통한 더 많은 가치 획득이 가능하도록 사기광고 식별 및 차단 가능

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(산타클라라, 캘리포니아주 2016년 2월 18일 PRNewswire=연합뉴스) 통신업계 대상 분석 솔루션 선도기업인 Mobileum은 바르셀로나에서 열리는 모바일 월드 콩그레스(Mobile World Congress)에서 자사의 사기광고 통제솔루션을 공개한다. 이는 전파서비스 제공자들이 데스크톱 및 모바일 기기가 사기광고에 노출되도록 하는 악성 웹사이트 및 봇(bot)을 식별할 수 있도록 해준다. 이러한 식별능력은 광고주들이 투자비용 대비 양호한 효과를 얻을 수 있도록 이러한 사기광고를 차단하도록 도와준다.

(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140224/671325)

올해 디지털 광고비는 TV 광고를 넘어설 것으로 예상하고 있다. 그러나 이러한 비용이 증가함에 따라 사기광고도 늘어나고 있다. 프로그램에 따른 광고구매가 증가됨과 동시에, 사기의 위험도 더욱 증가됐다. 예를 들어, 프로그램의 생태계는 ‘URL 차폐‘에 취약하며, 이는 한 발행인이 자신의 웹사이트를 일반적으로 더욱 명성 있는 다른 웹사이트로 광고를 속일 수 있도록 한다. 고객들은 광고가 실제 어디서 이루어지는지는 알 수 없게 된다.

디지털 광고비의 30%가 사기성 광고로 이뤄질 것이라는 예상도 있다. 사기범들은 인간행동을 모사하는 정교한 봇을 활용해, 광고주에게 아무런 효과나 이익을 주지 않는 광고비를 발생시키는 노출(CPM), 클릭(CPC) 및 설치(CPA)가 이뤄지는 방법을 식별했고, 실제 사용자는 이러한 활동에 전혀 개입되지 않는다.

Mobileum 빅 데이터 및 분석 부문 부회장 Jaskaran Singh은 “전파서비스 제공자들은 모바일 트래픽을 감시해야 하는 특별한 위치에 있으며, 당사 솔루션은 그들로 하여금 이러한 사기행위를 일으키는 허구적 영역과 봇 식별을 위한 패턴 연구를 가능하게 해줄 것”이라고 말했다. 이어 “또한 우리는 이러한 사기행위들을 네트워크 수준에서 차단해 이러한 사기행위 억제를 위한 도구들을 제공한다”면서 “전파서비스 제공자는 광고사기에 대한 식별 및 차단을 디지털 광고 생태계에 있어 하나의 서비스로 제공해, 이러한 식별능력으로 수익을 달성할 수 있을 것”이라고 설명했다.

Mobileum의 사기대응분석 플랫폼은 1계층 통신사업자 일부에 의해 사용되고 있으며, 다수의 사고 심각도에 있어 광고사기 식별을 위해 딥 머신러닝을 활용했다. 이는 Mobileum의 정책조종 제품들과 함께 결합돼, 이러한 사기행위에 대한 실시간 차단을 위해 자동화되고, 통제된 조치가 이뤄지도록 하며, 이를 통해 손실을 제한할 수 있다.

Mobileum 소개

Mobileum은 150개국의 모바일 운영그룹 상위 25개 회사를 포함해 전파서비스 제공자 617개소에 대해, 이들이 비즈니스 혁신을 추진할 수 있는 수익달성이 가능한 식별능력을 제공할 수 있도록 예측 가능한 분석능력을 활용하도록 지원한다. Mobileum은 실리콘밸리에 본사를 두고 있으며, 전 세계에 지사를 운영 중이다.

세부사항은 웹사이트 http://www.mobileum.com에서 확인할 수 있다.

미디어 문의:

Divya Agarwal

(00) 1 408 844 6600

출처: Mobileum Technologies

Mobileum Adds Advertising Fraud Control to its Counter Fraud Analytics Suite

-- CSPs can now Detect and Block Advertising Fraud to Help Advertisers Get Better Value for Advertising Spends

SANTA CLARA, California, February 18, 2016/PRNewswire/ -- Mobileum, the leader in analytics solutions for telecoms, will unveil its Advertising Fraud Control solution at the Mobile World Congress in Barcelona. This will enable CSPs (Carrier Service Providers) to identify malicious websites and bots, for desktops and mobile, that participate in advertising fraud. These insights will help the advertisers block these frauds to derive better return per dollar invested.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140224/671325)

Digital advertising spend is projected to surpass TV ads in 2016, however, as this spend increases so does the advertising fraud. With programmatic ad buying growing in popularity, the risk of fraud is even more. For example, a programmatic ecosystem is susceptible to 'URL masking', where a publisher fakes its website to the ad exchanges as another website, usually more reputable. The buyer has no idea where the ads are actually running.

It is estimated that 30% of the digital ad spend will be on fraudulent ads. Using sophisticated bots, which mimic human behavior, fraudsters have found ways to generate impressions (CPM), clicks (CPC), and installs (CPA) that lead to advertising spend with no return or benefit to the advertiser, as no real user is engaged in these activities.

According to Jaskaran Singh, VP of Big Data & Analytics at Mobileum, "CSPs are in a unique position to monitor the mobile traffic and our solution enables them to study patterns to identify spurious domains and bots committing such frauds. Further, we provide tools to contain these frauds by blocking them at the network level. CSPs can monetize these insights, by providing advertising fraud detection and blocking as a service to the digital advertising ecosystem."

Mobileum's Counter Fraud Analytics platform, used by several tier-1 telcos, leverages deep machine learning to identify ad frauds at multiple severity levels. This, coupled with Mobileum's policy control products, enables automated and supervised actions to block these frauds in real time thereby limiting the loss.

About Mobileum

Mobileum helps CSPs leverage the power of predictive analytics to deliver monetizable insights that drive business transformation at 617 CSPs, including top 25 mobile operator groups, across 150 countries. Mobileum is based in the Silicon Valley, with offices across the globe.

To learn more, visit http://www.mobileum.com.

Media Contact:

Divya Agarwal

(00) 1 408 844 6600

Source: Mobileum Technologies

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/02/19 11:04 송고

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