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<PRNewswire>BARC India, 디지털 측정에 더욱 다가가


-- 곧 제안요청서(RFP) 발행 예정

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뭄바이 2016년 2월 15일 PRNewswire=연합뉴스) 작년 12월 디지털 측정을 위한 자료의뢰서(Request for Information, RFI)를 발행했던 Broadcast Audience Research Council (BARC) India가 전 세계 최상급 공급업체 11곳으로부터 압도적인 반응을 얻었다.

(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285)

이후 Kantar Media, IMRB and ComScore, Nielsen, MediaMetrie, Gracenote, Informate, GFK, Accenture, EY, eywa Media, Gemius 및 Verto Analytics 등과 같은 업체들이 자료의뢰서(RFI)를 제출했다.

BARC India는 해당 과정을 신속하게 진행하고, 올해 안에 디지털 측정 서비스를 출시하고자 곧 제안요청서(Request for Proposal, RFP)를 발행하고, 수 개월 내에 사업 파트너를 발표할 예정이다. 이를 통해 BARC India는 텔레비전 영역을 초월하는 이용자 측정 서비스에 제공에 한 발자국 더 가까워졌다.

BARC India는 디지털 측정 영역에 진출함으로써 모든 장치와 플랫폼에 걸쳐 비중복 이용자를 측정하고, 단일 소스 패널을 통해 콘텐츠/광고가 소비되는 장소와 방식에 상관없이 총 프로그램 노출이나 광고를 측정할 계획이다.

이 사업이 형태를 잡기 시작하면 BARC India는 세계 최초로 TV+디지털 시청자 측정 서비스를 제공하게 되고, TV와 디지털 분야의 매체 소비 중 50%를 측정하게 될 전망이다.

BARC India는 견고하고 정확한 서비스를 제공하기 위해 앞으로 발행업체 및 콘텐츠 생산업체와의 파트너십도 모색할 예정이다.

BARC India CEO Partho Dasgupta는 “오늘날 많은 콘텐츠가 온라인으로 소비되고 있지만, 이와 같은 노출이 측정되지 않고 있다”며 “우리는 디지털 측정 서비스를 통해 콘텐츠 생산업체와 플랫폼 소유주들에게 시청자 소비 행태에 대한 통찰을 제공하고자 한다. 지금까지 전 세계 공급업체들로부터 얻은 반응에 만족한다”라고 말했다.

추가 정보 문의:

Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-2249226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

출처: Broadcast Audience Research Council

BARC India Moves a Step Closer to Digital Measurement; to Issue RFP Soon

MUMBAI, February 15, 2016/PRNewswire/ -- The Broadcast Audience Research Council (BARC) India, which had issued the Request for Information (RFI) for digital measurement in December, last year, has received an overwhelming response from 11 top-notch vendors from across the world.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285)

Those who have submitted the RFI include: Kantar Media, IMRB and ComScore, Nielsen, MediaMetrie, Gracenote, Informate, GFK, Accenture, EY, eywa Media, Gemius and Verto Analytics.

In order to expedite the process and launch digital measurement services this year, BARC India will issue the Request for Proposal (RFP) soon and the partner for the venture will be announced in couple of months. With this, BARC India has moved one step closer to providing audience measurement beyond television.

BARC India's intent, through its foray into digital measurement, is to measure total unduplicated audiences across all devices and platforms, measuring combined program impressions or advertisements regardless of where and how content/ad is being consumed, through a Single Source Panel.

Once the venture takes shape, BARC India will be the first to provide a TV+ Digital viewership measurement service across the globe. BARC India, with this will cover more than 50 per cent of media spends between TV and digital.

In order to make the service robust and accurate, BARC India will look at partnerships with publishers and content creators going forward.

"A lot of content today is being created for online consumption, but all these impressions are unaccounted for. With our digital measurement we are looking at providing content creators and platform owners with insights on the consumption behavior of viewers. We are happy with the response we have received from vendors globally," said BARC India CEO Partho Dasgupta.

For further queries, please contact:

Mr. Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-2249226611

Ms. Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

Source: Broadcast Audience Research Council

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/02/16 14:18 송고

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