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<PRNewswire>BARC India 및 TAM India, 합작투자사 설립 완료


-- BARC India, 이달 29일부터 단일 TV 시청률 데이터 제공사 역할 수행

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(뭄바이 2016년 2월 10일 PRNewswire=연합뉴스) BARC India 및 TAM India 간 합작투자가 오늘 시청률 조사업체 설립을 통해 개시됐다. Meterology Data Pvt Ltd. (MDL)로 명명돼 새롭게 설립된 이 회사는 29일부로 TAM India가 TV 시청률 조사업을 종료함에 따라, 수 주 내에 운영을 시작할 계획이다. 새로운 체계의 일환으로, 모든 TAM 측정개소는 BARC India 표본설계에 의해 선택된 패널 가정으로 새롭게 시행된다. 이 합작투자는 BARC India의 표본규모 증가에 도움을 줄 것이다.

(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285 )

BARC India는 MDL의 지분 51%를 보유해 전적으로 경영권 보유하며, TAM India는 Nielsen과 Kantar를 포함해 지분 49%를 보유하게 된다. 이 합작투자를 완료하게 되면 BARC India는 TV 시청률 데이터에 대한 단일 제공사가 된다. MDL의 역할은 조사 운용의 시행 및 관리, 그리고 미가공 데이터(raw data)를 BARC India에 제공하는 것이다.

BARC India CEO Partho Dasgupta는 “산업계는 지난 8월 합병이 발표된 후, 지금까지 이번 합병 완료를 기다려왔다”라며 “합작투자사가 운영을 시작하기 위한 모든 준비가 완료되었음을 발표하게 돼 기쁘다”라고 말했다.

Kantar CEO Eric Salama는 “우리는 산업계와 합작투자 고객들에 대한 양호한 수익을 보장하기 위해 BARC와 긴밀히 업무를 수행할 것”이라며 “지금까지 BARC와 생산적으로 업무를 수행했으며, 이를 통해 모든 이들이 원하는 방향으로 진행을 합의한 것”이라고 밝혔다.

Nielsen MD Prashant Singh는 “BARC India와 협업을 하게 돼 기쁘게 생각한다”면서 “BARC India와 TAM India이 함께 하게 된 것은 인도 방송산업계를 굳건하게 해줄 것이며, 더 큰 패널규모를 통해 시청률 추세를 확인하게 될 것”이라고 말했다.

TAM Media Research CEO LV Krishnan는 “합작투자가 마침내 모습을 드러나게 된 것을 보게 돼 기쁘다”라며 “더욱 기쁜 것은 지난 15년간 끊임없이 형성된 현재의 TAM India 측정개소 1만2천 개가 통합돼, BARC India에 산업계에 대한 더 크고 정확한 TV 패널표본 기반을 형성해줄 것이라는 점”이라고 말했다. 이어 그는 “당사의 전문성을 MDL에 제공하기 위해 최선을 다할 것”이라면서 “동시에 TAM India는 현재 사업분야에서의 지속적인 향상을 통해 산업계에 가치를 더할 수 있도록 노력해 나갈 것”이라고 말했다.

문의처

Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-2249226611

Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

출처: Broadcast Audience Research Council

BARC India and TAM India Complete Joint Venture Formation

-- BARC India set to be the Single TV Viewership Data Provider With Effect From 29th February

MUMBAI, February 10, 2016/PRNewswire/ -- The joint venture between BARC India and TAM India launches today with the formation of the meter management company. This new entity, christened Meterology Data Pvt Ltd. (MDL) will commence operations in the next couple of weeks as TAM India exits TV viewership measurement business effective 29 February, 2016. As part of the new system, all TAM meters will be re-deployed in panel homes selected by BARC India's sample design. This JV will help BARC India in growing its sample size.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285 )

In MDL, BARC India will have full management control with 51% stake, while TAM India - which includes Nielsen and Kantar - will have 49% stake. With the completion of this JV, BARC India will be the single provider of TV Viewership data. MDL's role will be to run and manage meter operations and supply raw data to BARC India.

"The Industry was eagerly waiting for this merger to be completed from the time we announced it in August last year. We are happy to state that the Joint Venture Company is complete and all set to kick-off operations," said BARC India CEO, Partho Dasgupta.

"We will work closely with BARC to ensure a good outcome for the industry and our joint clients. We have worked productively with BARC to get here and under the circumstances, have agreed a good way forward for everyone concerned," said Kantar CEO Eric Salama.

"We are happy to collaborate with BARC India. The coming together of BARC India and TAM India has only strengthened the Indian broadcast industry, as they will now be getting viewership trends from a larger panel size," informed Nielsen MD Prashant Singh.

TAM Media Research CEO LV Krishnan said, "I am very happy to see that the JV has finally taken shape. What is even more heartening is that TAM India's current 12,000 meters, which was built and constructed tirelessly over the last fifteen years, will get combined to give BARC India a larger and robust TV panel sample base for the industry. We will do our best in providing our expertise to MDL. Meanwhile, TAM India will continue focusing its efforts towards value adding the industry through constant enhancements of its existing businesses."

Contact:

Partho Dasgupta

CEO, BARC India

partho.dasgupta@barcindia.co.in

+91-2249226611

Seema Singh

Sr. Manager - PR & Communications

seema.singh@barcindia.co.in

+91-9702333354

Source: Broadcast Audience Research Council

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/02/11 10:24 송고

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