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<PRNewswire>G2A.COM CEO, GIST 게이밍 이스탄불 2016 공식 개막 연설

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(폴란드 제슈프, 런던 및 홍콩 2016년 2월 4일 PRNewswire=연합뉴스) 이달 4일, G2A의 공동 설립자이자 CEO인 Bartosz Skwarczek이 GIST 게이밍 이스탄불 2016의 공식 개막을 선언했다. Bartosz 대표는 유럽, 아시아 및 중동 사이에 위치한 시장이라는 부러워할 만한 위치에 있는 터키의 놀라운 잠재력에 대해 언급했다. 그는 터키는 사람과 국가 그리고 게이머들을 잇는 독특한 다리도 같다고 언급했다.

(사진: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329920 )

(사진: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329919 )

Bartosz 대표는 높은 기대를 받아온 GIST 행사를 위해 자사 최고의 팀을 데리고 이스탄불을 찾았다고 말했다. 그는 잘 쓴 자신의 연설에서 G2A 역사와 터키 역사를 비교했다. 둘 다 과거에는 거절을 당하고, 인정받고자 애써야 했지만, 지금은 부단한 노력을 통해 훌륭한 리더로 부상하고 있다는 공통점을 갖고 있다.

그는 “G2A와 터키는 뭔가 위대한 것을 달성하고자 하는 세상 모든 이들의 역사를 공유한다”고 말했다.

G2A는 2010년 트리플 A 개발업자의 공식 재판매자가 되고자 하는 큰 꿈을 가진 전자상거래 업체로 설립됐다. Bartosz는 수많은 무역쇼(E3, GamesCom, Gstar 등)에 참여하고자 먼 거리를 이동했으며, 트리플 A 개발업자와 만날 수 있는 기회를 간청했다. 그는 “우리는 수십 차례 거절당했다”며 “우리에게 돌아오는 반응은 없었고, 치욕스러웠다”고 회상했다.

그는 게이머들과 사업 리더들로 구성된 관중에게 다음과 같은 질문을 던졌다. “내 이야기가 친숙하게 들리는가? 터키는 정식 EU 회원국이 되기 위해 얼마나 오랫동안 요청했는가? 우리가 귀중한 회원국이 될 수 있으며, 우리의 존재로 인해 큰 차이를 만들 수 있을 것이라고 타 국가들을 설득시키고자 노력하지 않았던가? 터키는 20년 동안 거절을 당했다. G2A는 터키가 인정받는데 일조할 수 있다. 유럽을 기반으로 하는 친구를 두면 도움이 될 것이다.”

잇달아 거절을 당하던 시절 G2A는 최고의 가격을 제시하는 고객 경험 시장 플랫폼을 구축하는데 전념하기로 결심했다. 오늘날 G2A는 15만 개가 넘는 판매업체와 최고의 국제 고객 서비스를 보유하고 있다. G2A는 마침내 인정을 받았으며, 매달 25만 명에 달하는 신규 고객이 발생하고 있다. G2A는 믿을 수 있는 고객 거래를 위해 G2A Shield와 G2A Pay를 개발함으로써 자사의 품질과 업계 주도적인 자격을 증명했다.

Bartosz 대표는 G2A가 게임과 디지털 업계에서 성공할 수 있었던 것처럼 터키 같은 위대한 나라 역시 장애물을 정복하는데 분명 성공할 수 있을 것이라고 강조했다.

그는 강하고 사실적이며 설득력 있는 화법으로 “7천700만 터키인구 중 50%가 25세 미만이고, 2천250만 명이 게임을 한다”라면 “2015년 터키 게임시장은 $464백만에 달하는 수익을 올렸다”라고 설명했다(자료 제공: newzoo).

이어 그는 “G2A와 터키는 같은 길을 걸어왔다”면서 “둘 다 험난한 시간을 견뎠다. G2A는 현재 게임 업계의 선두주자로, 세계 최대의 디지털 게임 시장으로 부상했다. 터키는 그랜드 바자르라는 위대한 시장으로 연결되는 다문화 다리를 더욱 풍부하게 만들고, 발전시키고 있다”라고 말했다.

Bartosz 대표는 G2A를 멋진 업체로 만들어준 터키 게이머들에게 감사의 말을 전했다. 그는 “웬일인지 여러분이 우리 업체에 눈길을 줬고, 우리를 좋아해 줬으며, 우리에게 기회를 줬다”라며 “G2A를 만든 것은 바로 여러분”이라고 전했다.

Bartosz 대표는 지금이야말로 이스탄불, 터키 및 게이머들이 이 멋진 나라 터키의 모든 잠재력을 보여줄 때라고 한다. 그는 “영광스럽게 G2A가 ‘GIST-게이밍 이스탄불 2016 공식 개막을 선언한다”라고 역설했다.

출처: G2A.com

<PRNewswire>G2A.COM CEO Officially Opens GIST Gaming Istanbul 2016 with an Inspirational Speech on the Potential for Europe-Asia Co-operation

RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, February 4, 2016/PRNewswire/ -- Today, February 4th, the co-founder and CEO of G2A, Bartosz Skwarczek officially opened GIST Gaming Istanbul 2016. Bartosz spoke about the amazing potential of Turkey as an enviably located marketplace in the middle between Europe, Asia and the Middle East: a unique bridge between people and countries… and gamers!

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329920 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160204/329919 )

Bartosz said that G2A had brought their top team to Istanbul for the much-anticipated GIST event. In a well-crafted speech he compared the history of G2A and the history of Turkey, saying that both were marketplaces which had, in the past, suffered rejection and struggled to be recognized and that today both continue to strive to become great leaders.

He said: "G2A share with Turkey the history of everyone in the world who wants to achieve something great."

G2A was established in 2010 as an ecommerce shop with big dreams to become an official reseller of Triple A developers. Bartosz travelled far to attend different trade shows: E3, GamesCom, Gstar - begging for a meeting with Triple A developers. "We were rejected dozens of times," he said, "We got no response. We felt humiliated."

He asked the audience of gamers and business leaders: "Does this sound familiar to you? How long has Turkey been asking to be a full member of the EU? You try to convince others that you would be a valuable member and that your presence can make a great difference? For 20 years you have suffered from being rejected. G2A can play a part in pushing for your recognition. It helps when you have friends in Europe!"

During their time of rejection, G2A resolved to dedicate themselves to building a customer experience marketplace platform with the best prices. Today, G2A has 150 thousand sellers and the best global customer service. Finally, G2A were recognized and now have 250 thousand new customers every month. G2A demonstrated their quality and proved their industry-leading credentials by developing G2A Shield and G2A Pay for trustworthy customer transactions.

Bartosz stated that if this was possible for G2A, to make it in the Gaming and Digital Industry, it is definitely possible for such a great country as Turkey to conquer their obstacles.

In a powerful, fact filled, persuasive style he spoke about Turkey's 77 million citizens, 50% of whom are under 25; its 22.5 million Gamers and the $464M Games Market Revenue generated there in 2015 (Source:newzoo) .

"Our paths are the same, we both had rocky times. G2A has now become the leader of the gaming industry, the biggest global digital gaming marketplace and Turkey enriches and develops the multicultural bridge, to a great marketplace, the Grand Bazaar."

Bartosz thanked Turkey's gamers for making G2A great: "Somehow you saw us; somehow you liked us and gave us a chance. It is you who created G2A."

He concluded that it is now time for Istanbul, for Turkey, for gamers to demonstrate all the potential of this fantastic country. "G2A is honoured to officially open 'GIST - GAMING ISTANBUL 2016.'"

Source: G2A.com

<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지> 2016/02/05 17:18 송고

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